رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: در حال حاضر 20 هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کشور نیاز داریم.


علی امیر سوادکوهی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه افزود: در حال حاضر حدود 10 درصد از 150 هزار تخت بیمارستانی، مربوط به تخت مراقبت‌های ویژه است باشد، که باید تلاش جدی شود تا تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه افزایش یابد.
وی ادامه داد: اکنون کمبود تخت‌های‌ای سی یو و سی سی یو در کشور داریم و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا سطح علمی خود را بالا ببریم و اگر بخواهیم از این نظر در منطقه اول باشیم، می‌بایست در عمل نیز همین‌طور باشیم و برای رسیدن به این جایگاه، نیازمند 20 هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کشور هستیم.
دبیر کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه در ادامه با بیان اینکه در علم مراقبت‌های ویژه در دنیا رتبه 19 و در منطقه رتبه دوم را داریم، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این کنگره‌ها و حضور اساتید برجسته بین‌المللی در حوزه مراقبت‌های ویژه بتوان موفقیت‌های خوبی را کسب کرد.
سوادکوهی حضور بزرگان این رشته از سراسر دنیا در این کنگره را نشان دهنده رتبه علمی بالای کشور ایران دانست و تاکید کرد: مراقبت ویژه دپارتمانی مستقل از بیهوشی طب داخلی است و خوشبختانه ما در علم مراقبت‌های ویژه حرفی برای گفتن در جهان داریم.
حسین اردهالی دبیر اجرائی پنجمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه نیز در این مراسم گفت: این کنگره از سطح علمی بالایی برخوردار است به طوری که بیش از 20 سخنران مطرح خارجی در آن حضور دارند.
اردهالی اضافه کرد: در این کنگره روش‌های جدید و تکنیک‌های نو در جهت بهبود بیماران و پیشگیری از کنترل زخم در بخش مراقبت‌های ویژه بررسی می‌شود همچنین توجه ویژه‌ای به تغذیه و بازتوانی سریع و بهبود زودرس بیماران شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =