شهردار اراک گفت : پارک بانوان به عنوان یکی از مطالبات جدی بانوان شهر اراک مطرح بوده که پس از مدتی وقفه در عملیات اجرایی ، این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است و تلاش می کنیم تا پایان سال ، آماده بهره برداری باشد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، داود تاجران که در نشست مشورتی و هم اندیشی با مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان ، سمن ها و بانوان فعال اجتماعی سخن می گفت ، با اشاره به این مطلب افزود : علاوه بر آن دو سالن ورزشی در آستانه تکمیل و بهره برداری داریم که به بانوان اختصاص خواهد یافت. فرهنگسرای سیدالشهدا (ع) اراک نیز که مبلمان آن در حال انجام است ، ویژه استفاده بانوان شهر خواهد بود.
داود تاجران به برنامه شهرداری جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی برای بانوان در سکونت گاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه شهر تاکید کرد و گفت : این موضوع رویا پروری نیست و با مشارکت شما امکان انجامش وجود دارد.البته رفع مشکلات و اجرای طرح های عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق ، نیازمند مشارکت موثر و مناسب ساکنین است.
وی با تاکید بر اینکه اراک را به سمت شهر سالم پیش خواهیم برد و اجرای این طرح را آغاز می کنیم گفت: در سال ۱۳۷۲ بحث شهر سالم در بین یک هزار و ۱۰۰ شهر دنیا مطرح شد و یک سهم نیز به ایران اختصاص یافت و در نهایت در سال ۱۳۷۵ که بنده شهردار شهر ری بودم ، با اقداماتی که انجام شد این منطقه به عنوان یکی از هفت شهر سالم دنیا انتخاب و معرفی شد . با استفاده از این تجربه در اراک نیز این ظرفیت وجود دارد و انجام آن از برنامه های مهم آینده شهرداری خواهد بود.
.شهردار کلانشهر اراک بیان کرد : شهرداری به دلیل ماهیت کار و وظایف ، از امکانات بیشتری نسبت به دیگر دستگاه های اجرایی برخوردار است ولی استفاده درست از این امکانات ضرورت دارد و مهمترین شاخص در این راستا ، نداشتن نگاه تنگ نظرانه مدیریت شهری است.
تاجران در ادامه صحبت های خود گفت : در مطالعه و اجرای طرح های حوزه اجتماعی و به خصوص بانوان ، نباید نگاه صرفا بلندمدت داشت و اینگونه نباشد که سالها در انتظار انجام مطالعه و تهیه طرح ها ماند و اجرا را باید همزمان با تهیه طرح پیش برد.
وی با اشاره به شناسایی ۱۶ محل در پارک های اراک به عنوان فضاهای ورزش همگانی ادامه داد : البته این تعداد ، مطابق با نیازهای شهری نیست و توسعه آن را هم مد نظر داریم.ایجاد شهر تندرستی برای استفاده سالمندان از امکانات مختلف جهت گذران اوقات فراغت ، ایجاد خانه مادر و کودک در شهر، تدوین طرح‌هایی با رویکرد اجرای توامان بهسازی ورودی شهر اراک و نصب المان‌های مناسب با هویت شهر نیز از دیگر طرح هایی است که درآینده انجام خواهد شد.
شهردار اراک بحث بازیافت ، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا را دغدغه شهرداری اراک عنوان کرد و افزود : ۳۰ درصد از زباله‌ها خشک است و اگر این میزان از ۴۰۰ تن زباله روزانه اراک تفکیک شود و به چرخه باز گردد ، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد.در این زمینه می‌توانیم کار را از حوزه تفکیک از مبدا و بازیافت از مبادی تولید که بخش اعظمی از آن بر دوش بانوان است ، آغاز کرد .
وی پیشنهاد تشکیل تعاونی بانوان را مطرح و بیان کرد: برای تشکیل این تعاونی ، شهرداری اراک آماده فراهم کردن زمینه و امور قانونی است و می‌توانیم از این تعاونی در امور اجتماعی، عمرانی و هنری مرتبط با مسائل حوزه شهری بهره‌مند شویم و با واگذاری برخی پروژه های مرتبط ، حتی جایگزینی برای پیمانکاران خارج از استان باشد.
تاجران در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد : استان مرکزی و به ویژه شهر اراک از ظرفیت مدیریتی بالایی برخوردار است و می‌توان با همدلی که اکنون در مجموعه مدیریتی وجود دارد ، معنای واقعی کلانشهر را در اراک تحقق بخشید و در آینده‌ای نه چندان دور اراک شهری نمونه خواهد بود.
شهردار اراک اظهار داشت : برای اینکه مباحث این نشست فقط در حد شعار باقی نماند ، کارگروه هایی در حوزه های مرتبط با مسائل بانوان که با مشارکت مدیریت شهری زمینه رفع آن وجود دارد ، تشکیل خواهد شد و در نشست های آینده با دستورکارهای مشخص ، برای عملیاتی شدن این برنامه ها تلاش خواهیم کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =