همایش سلامت زنان، سلامت نسل ها در شوش برگزار شد

به همت فرماندار شهرستان شوش، موسسه ی بانوان ریحانه ۱۳ دیماه همایش پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه با عنوان سلامت زنان، سلامت نسل ها را در شوش برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ خانم لویمی مدیر کمیته پزشکی موسسه ریحانه و دبیر اجرایی همایش شایع ترین سرطان در بین زنان ایرانی را سرطان سینه اعلام و خاطرنشان کرد که این بیماری با آموزش ها و راه های بسیار ساده قابل پیشگیری و تشخیص است.

وی گفت: طبق آمارهای وزارت بهداشت، با غربالگری ۴۰ درصد مبتلایان به این بیماری کاهش می یابد.

همچنین وی اظهار داشت: بار مالی که از دوش خانواده های مبتلایان و نیز دولت بابت هزینه های درمان کاسته می شود بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درسال است که این هزینه می تواند صرف اشتعال زایی و ساخت مسکن و... برای جوانان شود.

خانم بروایه مدیر موسسه ی ریحانه ضمن صحبتهایی اعلام کرد این همایش هجدهمین همایش از سلسه همایش های سرطان سینه در اهواز و شهرستان ها بود که از ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ که ماه جهانی سرطان سینه است آغاز شده است.

وی گفت: این همایش ها تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت و ما در تلاش هستیم قطار سلامت را از تمام شهرستان های استان خوزستان عبور دهیم و همایش ها را برگزار کنیم. زیرا معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.با درخواست فرماندار شوش مقرر گردید که همایش های پزشکی در شهرهای فتح المبین، الوان و شاوور برگزار شود.

این همایش با استقبال چشمگیر زنان خانه دار و شاغل شوش همراه شد و در پایان همایش فرماندار شوش با تقدیم لوح تقدیر از تیم برگزار کننده ی موسسه ی ریحانه قدردانی کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =