استاندار لرستان با اشاره به اینکه آخرین آمار ارائه شده میزان بارندگی‌ها در استان نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: این آمار خیلی خوشایند نیست و از خشکسالی در لرستان خبر می‌دهد. بنابراین مدیران برای مقابله با خشکسالی‌های پیش‌بینی شده تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر خادمی از اجرای الگوی کشت در سال زراعی به عنوان بهترین راه مقابله با این خشکسالی‌ها نام برد و افزود: طی سال جاری برای اولین بار در استان الگوی کشت اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای الگوی کشت در استان دیگر شاهد کشت بی رویه محصولاتی نظیر سیب زمینی و چغندر قند نخواهیم بود؛ از طرفی اگر الگوی کشت درست اجرا شود نه کشاورزان با بحران عدم فروش محصولات مواجه خواهند بود و نه ما برای دولت مساله درست می‌کنیم.

استاندار لرستان در راستای اقتصاد مقاومتی از طراحی و تدوین برنامه کامل‌تر و جامع‌تر خبر داد و بیان داشت: در این برنامه جدید که آماده خواهد شد همه ابعاد فراتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

وی لرستان را مستعد کشت زعفران عنوان کرد و آن را از مسائل راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سطح کشت این محصول را از حدود 218 هکتار به بالای 3 هزار هکتار برسانیم.

دکتر خادمی افزود: برای سال آینده در راستای برنامه طراحی شده حدود 700 هکتار به اراضی سطح زیر کشت زعفران افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: زعفران از لحاظ درآمد اقتصادی، صادرات و مصرف آب کم می‌تواند یک محصول جایگزین خیلی خوب سایر تولیدات فعلی در استان باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =