فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: نگاه مسئولان به حوزه مبارزه با مواد مخدر باید نگاه فرابخشی باشد و همواره با احساس مسئولیت روزافزون نسبت به ضروریات مقابله با این پدیده خانمان سوز گام بردارند و بدون موازی کاری و با حفظ انسجام حرکت نمایند.

به گزارش خبرآنلاین؛ توحید سلیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلطانیه که با حضور دبیر استانی این ستاد برگزار شد، یکی از اقدامات اساسی دولتهای یازدهم و دوازدهم را احیای مجدد نهادهای مدنی از قبیل احزاب و سازمانهای مردم نهاد دانست و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدا سعی بر آن داشته تا از سازمانهای مردم نهاد به عنوان رابط مردم و دولت در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کند و در این حوزه موفق بوده است.
وی یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید را رفع آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت:
معضل اعتیاد به مواد مخدر از دیدگاه مقام معظم رهبری جزو پنج آسیب اولویت دار کشور شناسایی شده و دولت نیز بهبود مسائل اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و در راس آنها مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر را در صدر اقدامات و برنامه های خود قرار داده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه افزود: وزارت کشور بر اساس رسالت ذاتی خود ضمن رصد و احصای مسائل اجتماعی در سطح کشور گزارشات منظم و مستمری را به حضور مقام معظم رهبری ارائه می نمایند.
سلیمی با اشاره به اینکه بیش از 30 آسیب اجتماعی از سوی رهبر انقلاب، دارای اولویت رسیدگی تعیین شده اند، تاکید کرد: باید تمامی دستگاه ها و نهادها، با تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش در این راستا گام بردارند.
فرماندار سلطانیه اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت را به عنوان آسیب اصلی برشمرد و اضافه کرد: دولت نیز با تقسیم کاری ملی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را در دستورکار خود قرار داده و خوشبختانه در این راستا نیز با اعمال نگرش های موثر توانسته است قدم های خوبی بردارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =