خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اختلاف اعداد در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه و صحبت های سخنگوی کمیسیون در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیح داد: برای افزایش حقوق کارکنان اعتباری در نظر گرفته شده بود و براساس آن اعتبار می توانستیم حقوق همه رده ها را تا 10 درصد افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت در کمیسیون تلفیق مقرر شد تا حقوق بگیران بالای 5 میلیون تومان افزایشی نداشته باشند و در عوض حقوق های زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی بین 10 تا 18 درصد افزایش یابد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان بررسی این پیشنهاد برآورد ما این بود که با اعتبار مدنظر می توان حقوق پلکانی را تامین کرد اما بعد که محاسبه شد، به این نتیجه رسیدیم اگر اعتبار افزایش حقوق کارکنان افزایش تا سقف20 تا 25 درصد را نیز داشته باشد چنین کاری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبار مد نظر برای افزایش حقوق باید مورد استفاده قرار گیرد، بیان داشت: حقوق بالای 5 میلیون تومان در سال آینده افزایش پیدا نمی کند و با توجه به گزارش نهایی کمیسیون تلفیق از بودجه سال 97، حقوق بگیران زیر 5 میلیون بین 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تغییر سقف افزایش پلکانی حقوق از 18 درصد به 20 درصد در کمیسیون مجدد رای گیری شده است.

 در بند الف جز 2 تبصره 12 گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 کمتر از 50 میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در زمان بررسی این تبصره در کمیسیون از افزایش پلکانی 10 تا 18 درصد حقوق کارکنان خبر داده بود.

45224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    29 4
    این سخنان پارسال همین موقع هم بود ولی نمیشه، چون معمولا یک نفر از افرادی که بالای 5 تومن حقوقشه، به اندازه 98نفر قدرت داره
    • محمد A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      0 1
      درسته البته میشد بگند حقوقای بالای 5 تومن هم مثلا هفت درصد افزایش پیدا کنه بلکه شدت این فشارها کم بشه
  • رضا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    13 10
    برادر مگر چند نفر حقوق بگیر بالای 5 میلیون تومانی در دولت وجود دارد که از قبل عدم افزایش حقوق آنها حقوق چند میلیون نفر حقوق بگیر و بازنشسته 25 درصد اضافه شود؟برادر یا ریاضیات نمی دانی یا مردم را سر کار گذاشته ای.سوال دیگر هم در مورد کارگران است که 90 درصد آنها حداقل بگیر هستند حالا حقوق چه کسی را افزایش ندهند تا تکافوی افزایش حقوق بالای 20 درصد کارگران کارگاه قابلمه سازی اصغر آقا در این شرایط رکودی را بدهد؟آیا فکر نمی کنی شمار زیادی از کارگران بلاخص در کارگاههای کوچک بواسطه عدم توانایی کارفرمایان شغل خود را از دست خواهند داد؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 3
      شرکت آب و برق و مخابرات و بیمه و بانکها و نفت و گاز کارمند تازه استخدام زیر 4 میلیون نمیگیرد.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    16 9
    دولت بعلت کسری بودجه پول پیمانکاران رو نمیده بعد تو فکر افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندانش هست الان یکسال هست حدود بیست میلیون پول ما رو نمیدن هی پیگیری میکنیم میگن پول ندارن و پول فقط برای پرداخت حقوق کارمندانشون دارن من موندم بقیه مردم ایران آدم نیستن کل مملکت شدن دو سه میلیون کارمندفقط اونا نباید ناراحت نباشن بقیه مهم نیست بعد میگن چرا رکود و بیکاری هست وقتی پول بخش خصوصی رو نمیدن نتیجه اش میشه بیکاری و یکسری افراد
  • ایرانی A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    2 0
    همیشه فقط وعده شنیدیم موعد مقرر همون 10 درصد اونم بزور
  • بینام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 3
    آنوقت اسم این را میگذارید عدالت؟ این نمایندگان عصاره فضیلت آیا ریاضی هم سرشان میشود؟ آیا نمیدانند وقتی یکنفر به دلیلی مانند تحربه و سابقه بیشتر، درآمد مثلا 5 میلیونی دارد و نفر پایینتر از او هم مثلا 4.8میلیون میگیرد با این حساب ابلهانه حقوق فرد کم تجربه به فرد باتجربه میرسد؟ این عدالت شد؟ آقایان اگر عرضه و جربزه دارند و انسانند درآمد نجومی خودشان را کم کنند و بودجه مملکت را که برای دهها نهاد و سازمانی صرف میشود که 1057میلیارد تومان را پول توجیبی میدانند هدر ندهند و خرج مملکت کنند تا ملت بتوانند نفس بکشند.
  • احسان A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 1
    مسخره ترین قانون ممکن............ اخه یه استاد باید با یه کارمند مقایسه بشه؟ یه قاضی اگه از لحاظ مالی تامین نشه خوب از جای دیگه.......... یا کسی که شرایط کار سخت داره توی بیابان یا کار خیلی سخت در کارخونه ای چیزی داره با یک کارمند عادی قابل مقایسه هس؟ واقعا قانون مسخره ای هس
  • معلمی A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 2
    انشاا...این کار مجلس امید را به امثال معلمان در اعتماد به امید و اعتدال زنده کند
  • بی نام RO ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    اگر در سر اقایان خرد و منطقی بود که باید حداقل یک طرح و لایحه آنان تا کنون به صورت موثر عملی می شد و دردی از دردهای جامعه را درمان می کرد. این سخنان تب دار و بی حساب و کتاب عده ای است که ژست های سوسیالیستی و پرولتاریایی پسند می گیرند و خود و بالا دستی هایشان مشغول پول امنیاز و رانت درو کردن هستند در این سرزمین حماقت را حدی نیست ...
  • بی نام DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    از طرفی از حقوقهای بالای یک میلیون و سیصد هزارتومن 10 درصد مالیات می گیرند از طرفی به چنین ارقامی می خواهند 10 تا 18 در صد اضافه کنند که با افزایش عوارض و جریمه ها و سایر هزینه ها و حذف یارانه ها میشود رفت و برگشت به همان نقطه a ....
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 1
    چه فایده ای داره؟گیرم 100درصد افزایش پیدا کنه اوقت تورم 120 درصد بالا میره.خدا کنه هم افزایش حقوق صفر بشه هم تورم صفر بشه کاری که قرار بود بعد از حذف یارانه ها در سال 89 انجام بشه که بعد فهمیدیم ادعای واهی بوده
  • مرسانی A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 5
    افزایش حقوق بزرگترین اشتباه دولت هست. حداکثر افزایش حقوق باید 5 درصد باشد وگرنه دوباره تورم وحشتناک برخواهد گشت و همه مردم را متضرر خواهد کرد. با افزایش حقوق اقتصاد درست نخواهد شد.
  • ایمان A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 1
    همه در یک کشتی نشسته ایم و هرکس دارد همان جایی که نشسته سوراخ می کند. واقعا تحمل قشر ضعیف و نجابتی که دارند بیشتر به یک معجزه می ماند. متأسفم.آقای قرائتی می گفت از قطار انقلاب پیاده نشوید.پیاده نشدیم ولی قطار از ریل خارج شده وراه دره در پیش گرفته.
  • شهرام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    2 2
    خیلی خوبه، امیدوارم روز به روز بیشتر شاهد اینگونه طرح ها باشیم.
  • یک کارشناس عالی اداری A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    1 0
    نمایندگان ملت توجه کنند و با چشمان باز این طرح دا بررسی کنند. الان گفته شده حقوق بالای پنج میلیون کارمندان مشمول افزایش نمی شود و این موضوع شامل مقامات هم می شود. در این طرح کمیسیون تلفیق به اشتباه کارمندان با مقامات برابر شده اند که کاملا ناعادلانه است. یک نفر مقام الان ممکنه هشت و نیم میلیون حقوق بگیره اما یک کارمند پنج میلیون و دویست ... آیا روا است با این دو نفر یکسان برخورد شود؟ یک کارمند با هزار بدبختی با مدرک دکتری؛ کارمند نمونه شدن، گروه تشویقی؛ و با ۲۶ سال سابقه حقوق بالای پنج می گیرد و یک فرد که یک شبه مقام می شود ناگهان سه میلیون از او جلو می زند؟ بهتر بود در این طرح افزایش حقوق شامل تمام مقامات مندج در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات نمی شد و نه اینکه کارمندان به آن الحاق شوند..