مرکز نمایشگاه‌های فیاپ در تهران به صورت رسمی و با حضور رییس این مرکز عصر شنبه ششم خرداد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز نمایشگاه های فیاپ در ایران از سوی ریکاردو بوسی و رومین نرو، مهمانانی از سفارت‌های مختلف و هنرمندان ایرانی شنبه ششم خرداد ماه ساعت 17:30 دقیقه الی 19:30 در محل گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد.

ریکاردو بوسی رئیس فیاپ از ایتالیا و رومین نرو، عضو هیئت مدیره فیاپ و مسئول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ هستند.

مراسم افتتاحیه با افتتاح رسمی نمایشگاه عکس‌های کوبا از رومین نرو آغاز شده و در ادامه، جوایز برندگان ایرانی جشنواره های نوروز تاجیکستان و ویکتور پولینسکی قرقیزستان اهدا می شود.

همچنین روز شنبه ششم خرداد رئیس فیاپ در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، توسط وان دی ویجر (DR. M. Van de Wijer) بلژیکی در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. اولین کنگره این فدراسیون در سال ۱۹۵۰ در شهر برن سوئیس با شرکت ۱۰ نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد. فیاپ تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی است که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است و پروژه هایی نیز بنا به درخواست این سازمان انجام داده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۸۵ مؤسسه ملی در پنج قاره می رسد؛ در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =