جماران نوشت: در حالی که موضوع گفت و گو میان «جامعه روحانیت مبارز» و «مجمع روحانیون مبارز» به بحثی داغ در رسانه ها تبدیل شده است واکنش اعضای این دو تشکل نشان می دهد که هنوز تصمیمی برای این گفت و گو گرفته نشده است و این امکان وجود دارد که در روزهای آتی، طرفین موضع دقیق خود را در این باره اعلام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی«قائم مقام جامعه روحانیت مبارز» در این باره گفت: «بحثی تا به حال درخصوص مذاکره با مجمع روحانیون مبارز در جلسه جامعه روحانیت مبارز مطرح نشده و چنین موضوعی در دستور کار جامعه روحانیت نبوده است و من در این باره حرف دارم اما فعلا تا برگزاری جلسه رسیدگی به این موضوع، سخن گفتن برایم مقدور نخواهد بود»

از سوی دیگر، حسین ابراهیمی به عنوان یکی دیگر از اعضای جامعه روحانیت مبارز گفته: «در جامعه روحانیت مبارز در جلسات موضوع ارتباط مجمع روحانیون مصوب نیست و تا این لحظه مصوبه‌ای نداشته‌ایم و اگر اظهارنظری در این خصوص صورت گرفته نظر شخصی آقایان بوده است، جامعه روحانیت مبارز هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون ندارد و ممکن است آقای مصباحی مقدم نظر شخصی خود را گفته باشند که این نظر نباید به‌عنوان نظر جامعه روحانیت مبارز تلقی شود.

از این رو، آنچه که بیش از گذشته رخ نمایی می کند تلاش های برخی از شاخص ترین چهره های این دو تشکل روحانی برای گفت و گو و تعامل بر سر اختلافات و موضوعات مورد بحث میان طرفین است.

هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع نشات گرفته از رویکردها و اظهارات شخصی برخی اعضای این دو تشکل است یا چنانکه برخی اظهارنظرها نیز نشان می دهد، در آینده بابی برای گفت و گو میان «جامعه روحانیت مبارز» و «مجمع روحانیون مبارز» باز خواهد شد؟ برای روشن تر شدن ابعاد این موضوع، باید منتظر تصمیمات این دو تشکل در هفته های آتی باشیم.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =