۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷
نارضایتی مردم هنزاء از ورود گردشگران

استان ها>کرمان_هنزا یکی از زیبا ترین و یکی از مناطق بکر استان است که یکی از سرمایه گزاران در آن منطقه با سرمایه گزاری در آن منطقه قصد دارد تا هنزا به یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی شود.

زهرا پهلوانی:شهر گردشگری هنزاءدر شمال غربی واز طرف شهر راین 170 کیلومتر واز طرف بافت 230 کیلومتر جزء شهرستان رابر محسوب می شودواز قریه العرب راه نزدیک تر است ولی بدلیل آسفالت نبودن و راه ماشین رو بعضی ها پیاده مسافت را طی می کنندو اگر 18 کیلومتر پیاده روی کنیم به آبشار زیبای راین می رسیم .
شهر هنزاء3600نفر و 400 خانوار دارد که در فصل زمستان به 200 نفر هم نمی رسد.
آب و هوای مناسب ، رونق کشاورزی و پوشش گیاهی مناسب همه دست به دست هم دادند تا موقعیت این شهر بهتر و زمینه ی ورود گردشگران را هموار تر کنند.
در بحث تبلیغات نیز ،تبلیغات نسبتا خوبی داشته و تعداد گردشگران به نسبت خوب است اما مردم به شدت از ورود گردشگران ناراضی اند.
به گفته ی خودشان آنها روز های زیادی به شهردار و یا مسئولین شهر در این باره اعتراض می کنند اما آنها بی اعتنا اند.
آنها می گفتند، مسئولین تنها می خواهند گردشگر بیاید دیگر به فکر آن نیستند که زمینه ای را برای آن فراهم کنند مثل آن است که مهمان دعوت کنی چون تنها خانه ای داری ، بالاخره باید پذیرای آنها بود.
یکی از کشاورزان گفت:یک سرویس بهداشتی درست در این منطقه برای گردشگران نیست آنها در زمین های ما این کار را انجام می دهند و زحمت ما را دو چندان می کنند.
مردم خواستار رسیدگی مسئولین بودند.
وی افزود:یک سطل زباله نیست ما هر آنچه به آنها التماس می کنیم که زباله نریزند گوش نمی کنند ، محصولات ما را به طور کال می چینند و یا آنها را از بین می برند.
محمد علی بهرامی ،شهرداری هنزاء نیز در این رابطه اظهار داشت :ما به فکر توسعه گردشگری در شهر هستیم و هدف ما این است که بافت قدیمی حفظ شود و ما بتوانیم از پتانسیل های سنتی استفاده نماییم ؛شهر گردشگری هنزاءاز سال 91 به شهر تبدیل شده است .
وی یادآور شد :به همت بنیاد مسکن زمین در اختیار شهروندان به قیمت 10 میلیون آورده یک واحد مسکونی 60 متری با وام های2%چهار ساله به تصویب و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و همچنین برای بازسازی بافت قدیم وام اختصاص یافته است .
این مسئول گفت: خدمات شهرداری به شهر هنزاءتبدیل حمام قدیمی به غسالخانه ونام گذاری کوچه و خیابان ها و جدول گذاری شهری میتوان نام برد .
به گفته ی شهردارهنزا، به همت خیر نیکو کار محمد صدر هاشمی اقامتگاه بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی بزرگترین سرمایه گزار بخش هنزاء ساخته شده است که 400 دانش آموز نخبه و بی بضاعت را سر پرستی می کند؛ 200 دختر و 200 پسر با تمام امکانات رفاهی را داراست.
وی افزود:950میلیون بودجه برای طرح های در شهر اختصاص یافته که 30%اضافه رشد بودجه ای داشته ایم ما خواهان بومی سازی شهر هستیم ولی متاسفانه تا به امروز هیچ کس مارا حمایت نکرده است .
شهردار از به ثبت رساندن خانه های پلکانی در شهر گردشگری هنزاءخبر داد و گفت بخش خصوصی اعلام امادگی کرده و تفاهم نامه امضاء شده و به زودی محقق می شود .
وی عنوان کرد :در حال حاضرسه نیرو در شهرداری مشغول به کار هستند و ما برای ارتباط بیشتر با شهروندان همیار شهروند را راه اندازی کردیم .
قول های زیادی برای گردشگری شهر هنزاءداده شده ولی هیچ کدام محقق نشده است و امروزه کسی دیکته نمی نویسد تا غلط نداشته باشد .
وی ادامه داد :ما به دنبال جشنواره عسل در این منطقه هستیم باید جهانی فکر کنیم تا ملی عمل کنیم و باید ملی فکر کنیم تا کشوری عمل کنیم .
وی خاطر نشان کرد :برای پیشگیری از مهاجرت باید زیر ساخت ها را آماده کنیم و این حمایت مسئولین اجرایی را می طلبد .
وی گفت :کمبود امکانات ورزشی نبود بهداشت و پزشک متخصص و عدم اینترنت و آب الوده از مشگلات شهر برشمرد .
شهردار شهر هنزاءتصریح کرد :متاسفانه اداره اوقاف و امور خیریه توجه کافی برای بقعه متبرنه ابوطالب ندارند و تمامی امکانات که برای امامزاده شده از طرف کمک های مردمی و خیرین بوده است .
نام قدیم هنزاءهنزاب بوده است بواسطه آب فراوان که تیغ آن اسیاب به کمک آب والماس های که در زیر این تخت سنگ سنگین بوده گندم هارا آسیاب می کردند.
یکی از شهروندان گفت :تصفیه خانه آب در سال 91 افتتاح شده است و یکی از مشکلات مردم شده است این تصفیه خانه در بالای رودخانه که باعث شده آب و فاضلاب به درون رودخانه جاری شود واین امر موجب الوده شدن آب رودخانه شده که دام ما از اب رودخانه می خورد فرزندان ما در این اب شنا می کنند زن و بچه ما ظرف و لباس خود را دراین آب می شورند آلوده باشد و اصلا بهداشت رعایت نشده است .
شهردار شهر گفت :تصفیه خانه هنزاء چهارمین تصفیه خانه بروز در کشور است ولی مراحل برای فاضلاب انجام نشده است و سرریز آن وارد آب رودخانه می شود و مشکلاتی برای پایین دست رودخانه ایجاد می کند .
وی ادامه داد:حدود 350 خانوار مشترک آب و فاضلاب هستند تمام شهر شبکه کشیده شده است ولی برخی مناطق به علت نقص فنی به شبکه وصل نشده اند و ما از مسئولین آب و فاضلاب خواستیم تا در طرح های توسعه که شهرداری در پیش دارد در این کار برای تمام مناطق شهر انجام دهد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =