مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود، گفت: بر خلاف گذشته، رئیس‌جمهور جدید آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن نگفت زیرا قدرت ایران اعتبار دارد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی در دانشگاه دریایی رهبر انقلاب در زیباکنار گفت: برای جهان مدرن قابل قبول نبود که اسلام تشکیل حاکمیت دهد، تولید قدرت کند و در مسیر ایجاد نظم این چنین مقاومت کند، الگویی جهان پسند برای مسلمانان باشد، دل مسلمانان را بیدار کند و آن‌ها را با عناصر دینی خود آشنا کند، فرهنگ جهاد را این چنین به رویا و آرزویی بزرگ در ذهن و قلب جوانان تبدیل کند و این رویدادها کافی است که سیمای قدرت و سیاست در جهان تغییر یابد.

اهم اظهارات سردار سلامی به شرح زیر است: 

* آنچه ما را بر دشمنان بزرگ غلبه می‌دهد و از آبرو و شرف امت اسلامی دفاع می‌کند، هویت دینی و منطق قرآنی و روح عاشورایی است و شما دانشجویان دانشگاه امام خامنه‌ای کسانی هستید که برگزیده شدید تا وارث روح فداکاری، صبر، تحمل سختی‌ها و ایمان در میدان جهاد بوده و در این دانشگاه باید هویت حقیقی پاسداری را علاوه بر ارزش‌های حرفه‌ای در جوانان شکل دهید.

* پاسداران نیروی دریایی سپاه در زمان دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس از ناوهای بزرگی که در نزدیکی آن‌ها تردد می‌کردند نترسیدند و دشمنان را دستگیر کردند، جهاد ادامه دارد و دشمنان ما با تجربه شده‌اند و اهدافشان پابرجاست.

* در متن و سخن ترامپ که به ظاهر تهدیدآمیز است اعتراف به ظهور قدرتی مهارناپذیر وجود داشت؛ سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود و بر خلاف گذشته رئیس جمهور جدید آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن نگفت زیرا قدرت ایران اعتبار دارد و دشمن اقتدار ایران را درک کرده و پذیرفته است.

* سابقه نداشته است که رئیس جمهور آمریکا یک نیروی نظامی از کشورهای دیگر را مورد خطاب قرار دهد و خداوند سپاه را در اوج قرار داده است و سپاه محبوب دل مردم شده است. زمانی رئیس جمهور آمریکا حرفی می‌زد کسی جرأت سخن گفتن علیه آن را نداشت و امروز حتی صندوق بین المللی پول نیز با رئیس جمهور آمریکا همکاری نمی‌کند و صحنه جهان عوض شده است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =