ایرنا نوشت: باراک اوباما دو هفته بعداز انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت، این جنایت را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، اوباما در نامه ای خطاب به تمام سلام نخست وزیر لبنان، به وی و ملت لبنان تسلیت گفت و نوشت: این جنایت هولناک نشان می دهد که لبنان با چالش های سختی مواجه است و آمریکا به کمک هایش به دستگاه های امنیتی لبنان ادامه می دهد.

در این جنایت تروریستی انتحاری 44 انسان بی گناه به شهادت رسیده و بیش از 240 تن زخمی شدند.
اوباما در این نامه همچنین نوشت: نخست وزیر عزیز، تبریک من و ملت آمریکا برای شما و ملت لبنان به مناسبت هفتاد دومین سالگرد استقلال لبنان را بپذیرید.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: آمریکا همواره برای تحقق حاکمیت کامل و امنیت و استقلال لبنان که اکنون از درگیری در سوریه متاثر است، تلاش کرده و روابط دو طرف مستحکم است.

وی اضافه کرد: آمریکا به ثبات لبنان ملتزم است و این التزام در کمک های ما به نیروهای امنیت داخلی و ارتش لبنان و دیگر کمک ها آشکار است.

اوباما از این که لبنان دو سال پیاپی عید استقلال را بدون رئیس جمهوری برگزار کرد، ابراز تاسف و نوشت که اکنون زمان مناسبی است تا رهبران لبنان برای تامین منافع ملی ، رئیس جمهوری جدید را انتخاب کنند.

لبنان بیش از یک سال و نیم است که رئیس جمهور ندارد.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که از قدرت مردم برای عبور از چالش ها و رنج ها احساس تعجب می کند و آمریکا برای حل چالش های امنیتی ، انسانی و توسعه ای به عنوان شریک در کنار لبنان باقی می ماند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =