یک نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور به قانون اساسی قسم یاد کرد که پاسدار قانون اساسی باشد. دارایی های وزرا باید قبل و بعد از رأی اعتماد برای شفاف سازی و آگاهی مردم مشخص و ثبت شود و قضائیه در جریان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان نشست علنی عصر مجلس شورای اسلامی، جبار کوچکی نژاد در اخطاری به استناد اصل 121 قانون اساسی گفت: رئیس جمهور آمد به قانون اساسی قسم یاد کرد که پاسدار قانون اساسی باشد. دارایی های وزرا باید قبل و بعد از رأی اعتماد برای شفاف سازی و آگاهی مردم مشخص و ثبت شود و قضائیه در جریان باشد.

پزشکیان رئیس جلسه علنی مجلس در پاسخ به جبار کوچکی نژاد گفت: طبق روال انجام می شود.

موسوی لارگانی نیز در تذکری به استناد مواد 24 و 113 آیین نامه داخلی گفت: مخالفان و موافقان درباره برنامه وزیر صحبت کنند اینکه مسائل منطقه ای مطرح شود جایش در نطق های میان دستور است. اگر ناطق از موضوع خارج شد باید بحثش قطع شود. جلسه رأی اعتماد دارد از تلویزیون پخش می شود، این تجمعات را مردم می بینند و زنگ می زنند می گویند نمایندگان چگونه به صحبت های موافقان و مخالفان گوش می دهند. برقراری نظم به عهده رئیس جلسه است.

پزشکیان در پاسخ به موسوی لارگانی گفت: نمایندگان واقعا موافق یا مخالف صحبت کنند. نظم را هم مراعات بفرمایند.

سکینه الماسی نیز در تذکری به رئیس جمهور گفت: دلیل عدم انتخاب وزیر زن در کابینه چه بود، باید علت شفاف گفته شود. رأی بالای اهل سنت رأی به جمهوری اسلامی و رأی به اعتدال رئیس جمهور بود، نخبگان اهل سنت در دولت دوازدهم چه جایگاهی دارند.

محمد حسن نژاد هم به استناد ماده 206 آیین نامه داخلی گفت: ما می خواهیم صحبت های موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر را بشنویم و برآن اساس رأی دهیم حالا کاری نداریم که موافق، مخالف یا مخالف، موافق صحبت می کند اما مشاهده می کنیم موافق تعریف می کند که این وزیر کاریزما و خیلی خوب است و مخالف نیز از مشکلات حوزه انتخابیه می گوید. وقتی هم وزیر پایین می آید تعدادی از نمایندگان اطراف او می روند، بوس می کنند و احسنت می گویند. باید ترتیب طوری باشد که شأن مجلس حفظ شود.

مصطفی کواکبیان ضمن نامگذاری اتوبان نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی در تذکری به رئیس جمهور گفت: اگر بحث اعتصاب غذای کروبی جدی است، پیگیری شود، آقای قاضی زاده وزیر بهداشت یا علوی وزیر اطلاعات بروند تا موضوع اینکه نیروهای امنیتی داخل خانه باشند یا خارج، این مسئله را حل کنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =