وقتی بی‌بی‌سی جان یک انسان را برای گرفتن فیلم‌های بهتر به خطر می‌اندازد

ستاره برنامه واقعیت‌نمای «زندگی زیر صفر» از تهیه‌کنندگان بی‌بی‌سی به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوزان آیکنز چند سال پیش در همکاری با تهیه‌کنندگان شبکه بی‌بی‌سی، به چهره معروف برنامه‌های واقعیت‌نما «Reality Show» تبدیل شد و با حضور در برنامه «زندگی زیر صفر» به شهرت رسید. او اکنون از تهیه‌کنندگان بی‌بی‌سی به دادگاه شکایت کرده و مدعی است که آن‌ها برای بهتر شدن برنامه جان او را به خطر انداخته‌اند.

آیکنز در شکایت خود به فیلمبرداری صحنه‌ای اشاره کرده است که در آن با اجبار تهیه‌کنندگان برنامه مجبور به سواری پرسرعت با اسنوموبیل روی رودخانه یخ‌زده شده است. او هنگام فیلمبرداری این صحنه کنترل اسنوموبیل را از دست داده و زمین می‌خورد و از ناحیه استخوان ترقوه دچار شکستگی می‌شود اما تهیه‌کنندگان برای بهتر شدن برنامه، امدادرسانی را به تاخیر انداخته و به فیلمبرداری ادامه داده‌اند.

او که تا پیش از آشنایی با تهیه‌کنندگان بی‌بی‌سی یک کمپ حیات وحش را در آلاسکا اداره می‌کرد، مدعی است که به دلیل آن حادثه و آسیب‌هایی که به وارده شده، دیگر قادر نیست به روال سابق در طبیعت زندگی کند و با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده است.

در شکایت‌نامه آیکنز ادعا شده است که شرایط قرارداد او با تهیه‌کنندگان بی‌بی‌سی چنان الزام‌آور و دشوار بود که او مجبور شده است به هر کاری که تهیه‌کنندگان از او می‌خواهند، علیرغم نگرانی‌های ایمنی تن دهد.

سخنگوی بی‌بی‌سی اعلام کرده که این کمپانی هنوز دادخواست را مطالعه نکرده است و از این روی هیچ‌ اظهارنظری در این باره نمی‌کند.

در هر صورت آیکنز برای پیروزی در دادگاه باید بر مواد این قرار داد که به گفته وکیلش حاوی بندهای خلاف وجدان است، فایق شود. برای نمونه در یکی از بندهای قرارداد آمده است:‌ «در نتیجه مشارکت من در چنین فعالیت‌هایی تایید می‌کنم که شاید جراحاتی به من وارد شود که شاید موجب مرگ من شوند.»

منبع:‌ ورایتی/ ۲۳ فوریه

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    5 5
    يادمه چند وقت پيش يه مستند از بي بي سي ديدم كه توي يه كشور آفريقايي يه زن باردار كه دچار عفونت بعد از بارداري شده بود نياز به آنتي بيوتيك داشت و چون پول نداشت و بيمارستان هم نتونست به موقع دارو رو تهيه كنه بيمار چند روز تب شديد داشت و نهايتا فوت كرد و تمام اين مراحل رو بي بي سي فيلم برداري كرد تا بيمار فوت كنه و هيچ كمكي بهش نكردن ... كاري بسيار غير انساني كردن و طبعا اگر ميخواستن به راحتي ميتونستن دارو براش تهيه كنن ولي گذاشتن تا بميره و مستندشون رو بهتر بسازن ...البته بنده براشون توي سايتشون پيامي فرستادم و به شدت ازشون انتقاد كردم ولي خوب اينها فقط حرف از حقوق بشر ميزنن ...