معاون شهردار کرج: تهدید بافت فرسوده را با نوسازی به فرصت تبدیل کنیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه بافت های فرسوده، ناکارآمد و ناپایدار شهری، یک تهدید بزرگ برای کشور به شمار می روند می طلبد که برای نوسازی بافت های فرسوده در مناطق، مشوق های لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج،احدالله احمدی پرگو در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری کرج که در سالن همایش سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج، برگزار شد، تاکید کرد: بافت های فرسوده هم به لحاظ خطرات احتمالی ناشی از وقوع زلزله در معرض تهدید جدی قرار دارند و هم به لحاظ بالا بودن نرخ آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند رسیدگی هستند و بنظر می رسد در حال حاضر این مهم تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق می شود.
وی خطاب به سرمایه گذاران شهر کرج افزود: تراکم تشویقی می تواند تاثیر بیشتری بر انگیزه ساکنان محلات برای نوسازی بافت فرسوده داشته باشد لذا بر همین اساس حوزه معاونت شهرسازی معماری شهرداری کرج در فرآیند صدور پروانه بصورت ویژه کلیه ی مشوقهای لازم اعم از بخشودگی های عوارض و اعطای افزایش تراکم به ویژه (در صورت تجمیع املاک ریز دانه)اعمال خواهد نمود که این امر می تواند زمینه را برای رونق نوسازی در بافت های فرسوده فراهم کند.
این مسئول تاکید کرد: با توجه به اهمیت این مسئله مجموعه مدیریت شهری کرج هر آنچه را که در توان داشته باشد به کار می بندد تا نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده شهر کرج محقق شود.
شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم مسئولین و سرمایه گذاران به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند و مراتب آمادگی خویش را از ابراز همراهی با اقدامات اخیر شهرداری که بر بازسازی و بهسازی بافتهای فرسوده متمرکز شده است، اعلام کردند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =