دوران حکومت وحشت بر سینما پایان یافت

«کینگزمن: حلقه طلایی» به کارگردانی متیو وان پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا در هفته گذشته بود و به دو هفته حکمرانی فیلم ترسناک «آن» در گیشه سینمای آمریکا پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران فیلم «کینگزمن: حلقه طلایی» در اغلب کشورها از جمله آمریکا با موفقیت همراه بود و این فیلم سینمایی اکشن را به برنده بی‌چون چرای گیشه تبدیل کرد.

این فیلم در آمریکا بیش از چهار هزار سالن سینما در اختیار داشت و در سه روز نخست اکران به فروشی برابر با 39 میلیون دلار دست پیدا کرد. فروش «کینگزمن» به قدری بود که به دو هفته صدرنشینی فیلم ترسناک «آن» در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا پایان دهد.

«کینگزمن» به کارگردانی متیو وان در دیگر کشورها نیز اکران موفقی داشت و در روزهای نخستین بیش از 61 میلیون دلار نصیب برد تا فروش جهانی فیلم در هفته نخست اکران به بیش از 100 میلیون دلار برسد. در قسمت تازه از فیلم «کینگزمن» تارون اگرتون و کالین فرث کنار تازه‌واردان مشهوری چون چنینگ تیتوم و هلی بری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در مقابل اکران موفق «کینگزمن»، شاهد اکران ناامیدکننده انیمیشن «نینجاگوی لگویی» (The Lego Ninjago) بودیم که در سه روز نخست علیرغم در اختیار داشتن بیش از چهار هزار سالن سینما تنها اندکی بیش از 21 میلیون دلار فروش داشت و در جدول پرفروش‌ها پایین‌تر از فیلم «آن» قرار گرفت که در سومین هفته اکران به فروش 30 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

هفته گذشته فروش موفق «آن» در بازارهای بین‌المللی نیز ادامه داشت و با کسب 38 میلیون دلار در 59 کشور، مجموع فروش جهانی فیلم به رقم قابل توجه 478 میلیون دلار افزایش یافت.

انیمیشن «نینجاگوی لگویی» سومین فیلم پرفروش گیشه سینمای آمریکا در هفته گذشته بود. پیش از این نیز آثاری با الهام از دنیای این اسباب‌بازی پرطرفدار ساخته شده بود. «فیلم لگو» سال 2014 به سینما عرضه شد و در افتتاحیه بیش از 69 میلیون دلار فروش داشت و پس از آن اوایل سال 2017 میلادی فیلم «بتمن لگویی» به سینما عرضه شد و فروش 53 میلیون دلاری در افتتاحیه را تجربه کرد. سیر نزولی فروش این دست آثار کاملا مشهود است.

سومین اکران تازه گسترده هفته گذشته در سینمای آمریکا به فیلم «درخواست دوستی» اختصاص داشت. این فیلم نیز در بیش از دو هزار و 500 سالن سینما اکران شد اما فروش بدی داشت و به دو میلیون دلار بسنده کرد.

فیلم «آدمکش آمریکایی» چهارمین اثر پرفروش هفته پیش بود که با فروش شش میلیون 200 هزار دلاری هفته را به پایان رساند. مجموع فروش فیلم پس از دو هفته اکران به 26 میلیون و 200 هزار رسیده است.

یکی از مهم‌ترین و البته پرسروصداترین فیلم‌های در حال اکران سینمای آمریکا تریلر ترسناک «مادر» به کارگردانی دارن آرنوفسکی است که با بی‌مهری تماشاگران آمریکایی روبه‌رو شده است. تماشاگران که به هیچ وجه از تماشای فیلم «مادر» راضی نبودند در نظرسنجی‌ها پایین‌ترین امتیاز سینمایی را برای آن در نظر گرفتند. فروش «مادر» در دومین هفته اکران 57 درصد افت داشت و به رقم ناامیدکننده سه میلیون و 200 هزار دلار رسید تا مجموع فروش فیلم تازه جنیفر لارنس پس از بیش از 10 روز اکران 13 میلیون و 400 هزار دلار شود.

در این میان فیلم کمدی «دوباره خانه» با بازی ریس ویترسپون گوی رقابت را از «مادر» ربود و با فروش سه میلیون و 300 هزار دلاری در سه روز پایانی هفته جایگاه خود را در رده پنجم جدول پرفروش‌ها تثبیت کرد.

با نزدیک شدن فصل جوایز سینمایی اکران‌های محدود یا به اصطلاح گیشه ویژه سینمای آمریکا داغ‌تر از همیشه می‌شود و مدعیان اسکار و دیگر جوایز سینمایی یکی پس از دیگری روی پرده می‌روند. هفته پیش فیلم‌های «نبرد جنسیت‌ها» (Battle of Sexes)، فیلم «ویکتوریا و عبدل» و «قوی‌تر» (Stronger) در گیشه ویژه اکران شد. هر سه فیلم در یک یا چند جشنواره سینمایی معتبر چند وقت اخیر به نمایش درآمده‌اند.

فیلم «نبرد جنسیت‌ها» با بازی اما استون و استیو کارل روایتی از داستانی واقعی دو تنیس‌باز با نام‌های بیلی جین کینگ و بابی ریگز است. این فیلم از اکران در 21 سالن نمایش بیش از 525 هزار دلار به دست آورد. این فیلم به کارگردانی جاناتان دیتون و والری فاریس به صورت میانگین در هر سالن سینما 25 هزار دلار فروش داشت.

میانگین فروش فیلم «ویکتوریا و عبدل» با بازی جودی دنچ و به کارگردانی استیفن فریرز در هر سالن سینما 38 هزار دلار بود. نقش مقابل دنچ را در این اثر سینمایی ادی ایزارد بازی می‌کند.

در فیلم «قوی‌تر» داستانی در بطن ماجرای بمب‌گذاری ماراتن بوستون روایت می‌شود. این فیلم با بازی جیک جیلنهال در 574 سالن سینما نمایش داده شد و به فروشی برابر با یک میلیون و 700 هزار دلار دست پیدا کرد.

ردیف

نام فیلم

فروش هفتگی در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

1

کینگزمن: حلقه طلایی

39

39

104

2

آن

30

266.3

35

3

نینجاگوی لگویی

21.2

21.2

-

4

آدمکش آمریکایی

6.3

26.2

33

5

دوباره خانه

3.3

22.3

12

6

مادر

3.2

13.4

30

7

درخواست دوستی

2.4

2.4

9.9

8

محافظ آدمکش

1.9

73.6

30

9

قوی‌تر

1.7

1.7

-

10

رودخانه ویند

1.3

31.7

11


منبع: هالیوودریپورتر/ 24 سپتامبر؛ ترجمه: فرزاد مظفری

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =