مدیرعامل اسبق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران معتقد است که «ثبات نرخ ارز به نفع تولید و صادرات است.»

عباس قبادی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به افزایش نرخ ارز، اظهار داشت: «وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنرانی‌های خود مطرح کرد که با ارز درمانی صادرات رونق نمی‌گیرد.»

وی افزود: «ثبات نرخ ارز در کشور باعث می‌شود که تولید و صادرات نیز ثبات داشته باشد. اگر نرخ ارز نوسان داشته باشد، ما در حوزه‌های دیگر نیز با نوسان روبه‌رو می‌شویم.»

معاون اسبق وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: «نوسان نرخ ارز در زمانی مثبت و در زمانی نیز منفی است، اما در کلیت ماجرا، ثبات نرخ ارز به نفع تولید و صادرات است.»

قبادی با بیان این‌که ثبات نرخ ارز به سمت بالا، به نظر من هم برای تولید و صادرات خوب است، عنوان کرد: «افزایش نرخ ارز در حال حاضر برای ما مطلوب نیست.»

بنا به این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت ابتدای آبان‌ماه امسال در مراسم روز ملی صادرات، تثبیت نرخ ارز را از سیاست‌های اصولی نظام دانست و تاکید کرد: «من معتقد نیستم با دلار درمانی می‌شود صادرات را بالا برد، الان هم اگر ناگهان قیمت ارز چند برابر شود، هیچ اتفاق مهمی در صادرات رخ نمی‌دهد، اما اگر مشوق‌های صادراتی و جایزه صادراتی نباشد، آن‌گاه تثبیت نرخ ارز موجب تنبیه صادرات و تشویق واردات خواهد شد.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    3 3
    کاملا درست گفته.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    1 1
    با افزایش نرخه دلا فقط تورم ایجاد میشه قبل از اینکه دلار از 1000 به 4000 برسد من هارد اکسترنال رو میخریدم 70 ت.من الان همون هارد شده 300 تومن لپ تاپ 400 بود همون برند الان زیر 2 میلیون نمیده تمام کالاهای ما وارداتی است تازه تولیدکننده داخلی هم ببینه کالای خارجی 4 برابر شده فورا قیمت خودش رو بالا میبره یک نمونه ادامس داخلی بود که نمونه خارجی از 700 رسید به 2500 و کالای داخلی از 250 رسوند به 900. روعن مایع بطری حدودا 1000 بود الان کوجچکتر شده و به 6000 رسیده افرادی که اصرار بر افزایش نرخ دلار دارند 2 دسته هستند اونهایی که خودشون صادرات میکنن اونم مواد خام و...در واقع خارج کننده مواد از کشور هستند دسته دوم هم دانشجویان و اقتصادخوانده ها که بهشون گفتن باید دلار بالا بره برا صادرات
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 1
    بنده از دانشجویان اقتصاد و اقتصاد خوانده هایی که اصرار بر بالا رفتن دلار دارند تقاضا می کنم یه مقداری بازار و عکس العمل بازار را مشاهده کنند وقتی دلار از 1000 به 4000 رسید بروند ببینند چه شد و اصلا صادرات ما چیست و صادرات از مازاد کالا است یا از کالای مو نیاز مردم؟ دلار که بالا میره همه دام زنده و گوشت و مایحتاج مردم میره به خارج و صادر میشه در داخل گرونی ایجاد میشه ایا مردم باید بیکار باشند و تورم رو هم تحمل کنند؟ این توری ها برای غرب کار میکنه در ایان جواب نمیده لزوما اون چیزی که در چزوه بهت گفتن اینجا جواب نمیده خودت هم یه کم فکر کن دست از تعصب بردار. اصرار بر بالا رفتن دلار اصرار بر هدفمندی اصرار بر اجرای سیستم سرمایه داری در ایران داشتید نتیجه تفکرات شما دوستان هم که معلومه
  • پریان A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    0 1
    ارز درمانی اولین اقدام برای تقویت صادرات و کمک به تولید داخل هست کافی نیست ولی ضروری هست. ارز ارزان یعنی تشدید واردات سرکوب تولید کننده داخلی وایجاد اشتغال برای خارجی ها و ایجاد شغل برای کار گران خارجی. نوسان ارز اقدامی درست نیست نرخ ارز باید واقعی و شناور باشد. تثبیت نرخ ارز باعث جهش نرخ ارز در بلند مدت می شود. تثبیت نرخ ارز یعنی چوب حراج به خزانه بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز و بالارفتن نقدینگی وتورم ورکود.