۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

ایسنا نوشت: کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی مدعی شد که روسای هیات‌ها دو شغله هستند و نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

عباس جدیدی درباره درخواستش برای تعویق انتخابات فدراسیون کشتی، اظهار کرد: بحث من، برگزاری قانونمند انتخابات فدراسیون  کشتی است. من چهار سال پیش کاندیدای این پست بودم و می خواستم از ظرفیت‌های خودم برای کشتی استفاده کنم، اما حتی من را به سالن مجمع هم راه ندادند و گفتند شما دو شغله هستید، در صورتی که حضور در شورای شهر پستی افتخاری است و در سیستم استخدامی کشور به عنوان شغل ثبت نشده است و بیمه نیز ندارد، اما چون بحث قانون را پیش کشیده اند و گفته‌اند که حق ندارید شرکت کنید، من هم سر تعظیم فرود آوردم و در کمال ادب زمین را بوسیدم و عقب‌گرد کردم و به خانه‌ام باز گشتم. همه از آن بزرگ بزرگه تا کوچکیه در قبال قانون باید سر تعظیم فرود بیاوریم و از آن تمکین کنیم.

کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی، گفت‌: اینک نیز همه باید به قانون احترام بگذارند. در حال‌ حاضر بحث دوشغله‌ها و بحث ممنوعیت آنها در ورزش مطرح است. همان طور که درباره مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال اجرا شد و حکم دیوان عدالت اداری نیز برای فدراسیون تیراندازی نیز باید اجرا شود و وزیر ورزش و جوانان باید این حکم را اجرا کند، در غیر این صورت طبق قانون از خدمات دولتی بر کنار خواهد شد. برای این که وزارت ورزش و جوانان دچار چالش نشود خواهش می‌کنم  قانون را به طور کامل اجرا کنند و مجمع فدراسیون کشتی به صورت قانونی اجرا شود.

وی افزود: اکثر روسای هیات‌ها یا  دوشغله و یا بازنشسته هستند. شش هیات استانی هنوز انتخابات خود را برگزار نکرده اند. باید روشن شود که چرا انتخابات آنها برگزار نشده است، آیا اگر می‌توانستند آدم های خود را در راس هیات ها بنشانند باز هم این انتخابات برگزار نمی‌شد؟ و اینها سوالاتی که باید به آنها پاسخ داده شود. از سازمان بازرسی کل کشور و مخصوصا قاضی سراج که انسانی متدین و با دانش است و ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده دارد خواهش می‌کنم درباره انتخابات فدراسیون کشتی قانونمند رفتار کنند و نماینده بازرسی در مجمع انتخاباتی از حضور افراد بازنشسته و دو شغله که حق رای دارند خودداری کنند.

قهرمان سابق کشتی ایران خاطر نشان کرد: چرا در جامعه ای که بیکاری یکی از معضلات اصلی آن است، در دولت تدبیر و امید، امید از جوانان گرفته شده است و برخی ها در چند پست مشغول به کار هستند! اما جوانان دانشجویان ما با مدرک زیر بغل باید به این در و آن در بزنند و برای پیدا کردن شغل در آخر ناامید شوند و آمار افراد تحصیلکرده بیکار در جامعه روز به روز بیشتر شود. نباید به گونه‌ای رفتار شود  که در دولت امید، امید از جامعه رخت بر بندد.  

جدیدی در پاسخ به این سوال که اگر توجهی به این خواسته او نشود آیا در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی حاضر خواهد شد یا خیر؟ گفت‌:  قطعا حاضر می‌شوم. من حرف مردم را می‌زنم و رسانه‌ها باید آن را به گوش مسئولان برسانند. مردم ما به دنبال دولت پاسخگو هستند. باید وزارت ورزش و جوانان و قوه قضاییه به مردم پاسخگو باشند و در عمل نشان دهند که قانون برای همه یکسان است. از رییس قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری می‌خواهم قانون را به صورت ‌دقیق اجرا کنند تا فضا به گونه‌ای پیش نرود که مردم نسبت به دولت و مسئولان بی اعتماد شوند. من قانون را دنبال می‌کنم و به دنبال فدراسیون قانونمند هستم، چرا که اگر انتخابات قانونمند شود خواهیم دید همین نتایج ضعیف که در کشتی شاهد هستیم و مردم را ناراحت کرده ادامه‌ پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان این که فدراسیون کشتی طی چهار سال گذشته نتوانسته است انتظارات را بر آورده کند، ادعا کرد: 6 سال پیش فدراسیون تیم‌های قهرمان جهان در همه رده‌ها را تحویل گرفت، اما در حال‌ حاضر در رده بزرگسالان نهم جهان هستیم و رده‌های دیگر در جدول مسابقات محو شده‌اند.

دارنده مدال طلای جهان و نقره  المپیک  در ادامه‌ این گفت‌وگو  در پاسخ به این سوال که در همین فدراسیون شاهد قهرمانی رده‌های مختلف سنی در مسابقات جهانی بوده‌ایم و چطور این موضوع را انکار می کنید؟ گفت‌: اگر بخواهیم فنی به این قضیه نگاه کنیم باید آن را به طور ‌دقیق مورد موشکافی قرار دهیم. فدراسیون کشتی طی یکی، دو سال اول توانست به موفقیت‌هایی برسد که آن هم به خاطر پشتوانه سازی و عملکرد درست روسای قبلی بود، اما می‌بینیم که به خاطر پشتوانه سازی نکردن این عناوین از دست رفته است. چرا که نگاه‌ها به کشتی سلیقه‌ای و شخصی شده و باید وقت‌مان را برای پیشرفت کشتی صرف کنیم و نه برای بقای خودمان. اگر در مدار قانون باشیم شاهد هیچ کدام از این نواقص نخواهیم بود.

وی ادامه‌ داد: البته من به کادر فنی و اجرایی فدراسیون حال حاضر خسته نباشید می گویم. بالاخره آنها هم زحمت کشیده‌اند و تلاش خود را کرده‌اند، اما بضاعت‌شان در همین حد بوده که آن را در طبق اخلاص گذاشته‌اند. به‌ هر حال ظرفیت هر کسی مشخص است. اینها عزیزان ما هستند که ظرفیت‌شان در همین حد بوده است. امیدوارم که هر کجا که هستند موفق باشند.

جدیدی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی با اعضای مجمع و روسای هیات‌ها برای گرفتن رای داشته است یا خیر؟ تاکید کرد: اصلا. شما به تمام روسای هیات‌ها زنگ بزنید و بپرسید آیا من حتی به یکی از آنها زنگ زده‌ام؟ حتی تلفن آنها را هم ندارم. در انتخابات مجمع هم همه آنها را به شهادت می‌طلبم و قسم‌شان می‌دهم تا حرف راست را بر زبان بیاورند، چرا که این کار را انجام نداده ام چرا که معتقدم اگر کسی برنامه محور باشد نیازی به این لابی‌ها ندارد. من در این چند سال یک برنامه علمی مدون را با اساتید دانشگاه در جلسات مختلف تهیه کرده‌ام که کاملا قابل دفاع است. امیدوارم که اعضای مجمع کاری به اشخاص نداشته باشند و به بهترین برنامه رای بدهند، چرا که برنامه محوری باعث می‌شود که اگر من هم چهار سال دیگر از فدراسیون رفتم و هر کسی جای من آمد طبق برنامه جلو برود. امیدوارم از دست این لابی بازی‌ها و آدم‌های خودمان را نشاندن خلاص شویم و جامعه در فضای عادلانه به سمت پیشرفت حرکت  کند.

قهرمان سابق کشتی ایران درباره موفقیت‌های خادم در اتحادیه جهانی و عضویتش در هیات رییسه این اتحادیه با رای بالای اعضا، گفت‌: بالاخره حضور در اتحادیه یک پتانسیل‌ و یک ظرفیت برای ورزش ما محسوب می‌شود، اما باید ببنیم که اندازه و ظرفیتمان در اتحادیه جهانی چقدر است. این که زیر بلیت افراد دیگر در اتحادیه باشیم تا پست ما را حفظ کنند آیا به نفع ورزش ما است؟ یا باید برای کشتی‌ چکش بزنیم و قدم برداریم. بله، همه این پست‌ها خوب است، اما بیایید عملکردمان را برای مردم در این مدت به طور شفاف اعلام کنیم و بگویم آیا توانسته ایم برای منافع کشتی ایران کاری کنیم یا صرفا به هر قیمتی در هیات رییسه حضور داشته باشیم. فدراسیون کشتی‌ باید به لحاظ مالی و بودجه و همین طور تخصیص آن به استان‌ها نیز به طور شفاف گزارش را ارائه کند، اما متاسفانه در طول این چند سال گزارش مالی شفاف از فدراسیون به مردم اعلام نشده است.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    56 0
    بابا این آقا با کدوم مدیریت درخشانش تشریف بردن برای مدیریت فدراسیون کشتی کاندید شدن فکر کنم تو اون چند سال شورای شهر مزه کرده