"بوفالوی امریکایی" تا هفتم دیماه در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش "بوفالوی امریکایی" که به کارگردانی مهدی اسعدی در تئاتر شهر تبریز به صحنه رفته است تا هفتم دی ماه تمدید شد.

به گزارش خبرانلاین از تبریز، نمایشنامه بوفالوی آمریکایی یکی از آثار معروف دیوید ممت است که با ترجمه ی آراز بارسقیان و کارگردانی مهدی اسعدی در تئاتر شهر تبریز به صحنه رفته است.
در این نمایش، "دان دوبرو" صاحب مغازه سمساریست که چندی پیش شخصی وارد مغازه ی او شده و سکه ی بوفالویی از مغازه او پیدا کرده و پول هنگفتی بابت سکه پرداخت کرده است.
دان می پندارد سکه ارزش بالایی دارد و با احتمال آنکه خریدار سکه یک کلکسیونر است ، نقشه ی دزدی از خانه ی آن مرد را در سر می پروراند و شاگرد مغازه اش یعنی باب همکار او در پیشبرد این نقشه است.
تیچ دوست و همکار دان وارد مغازه ی دان میشود و بعد از اطلاع از نقشه دزدی ، دان را قانع میکند که باب را کنار بگذارد و با خود او این نقشه را عملی کنند
دان که در برزخ رفاقت ( با باب ) و موفقیت گرفتار شده است ، توصیه ی تیچ مبنی بر بدنبال کسب موفقیت بودن را قبول می کند و به باب اطلاع می دهد که او را از نقشه دزدی کنار گذاشته است. و باب مغازه ی دان را ترک می کند. دان دچار عذاب وجدان می شود و از طرفی اعتماد کاملی به تیچ ندارد و فلچر دوست و همکار دیگرشان را وارد نقشه میکند.
شب برای عملی کردن نقشه دزدی تیچ وارد مغازه می شود ولی از فلچر خبری نیست. باب با سکه بوفالویی تیچ را بزند... در این حین باب که گوشش زخمی شده خبر می دهد که به دروغ به دان گفته بوده که مرد کلکسیونر را در حالی که به تعطیلات می رفته دیده است. تیچ با شنیدن این خبر منقلب شده و مغازه را به هم می ریزد. دان که خود با شنیدن این خبر منقلب شده است تیچ را آرام میکند. و تیچ برای آوردن ماشینش خارج می شود تا بتوانند باب را به بیمارستان ببرند. باب بابت دروغی که گفته از دان عذرخواهی میکند.
دیوید ممت در سی‌‌ام نوامبر سال ۱۹۴۷ در شهر فلوسمور ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد.
وی با سه نمایشنامه"تغییرات مرغابی"، "نا به هنجاری جنسی در شیکاگو" و "بوفالوی آمریکایی" به شهرت رسید. مهمترین ویژگی آثار ممت، دیالوگ‌های کوتاه است که اگرچه یادآور نمایشنامه نویسانی همچون هارولد پینتر و ساموئل بکت است، اما حاصل کار دیوید چنان منحصر به فرد است که دیالوگ‌هایش به "ممتی" مشهور است. زبان او چندان طبیعت گرایانه نیست، اما سرشار از احساس شاعرانه و آمیزه‌ای از زبان‌های چاله میدانی است. از دیگر ویژگی‌های بارز آثار ممت می‌توان به مینی مالیسم و فِقدان دستور اجرا اشاره کرد.
در نمایشنامه‌های ممت ـ که به خاطر شخصیت‌های مرد قوی‌اش معروف است ـ اغلب به سقوط اخلاق در جهانی که به بیابان برهوت معنوی تبدیل شده است،‌ پرداخته می‌شود. در سال ۱۹۸۴ او جایزه پولیتزر را به خاطر نمایشنامه "گلن گری گلن راس" دریافت کرد.
سایدر عوامل نمایش بوفالوی امریکایی:
مشاور کارگردان : اکبر زارع
بازیگران : فرید ادهمی ، شاهین کاظم نژاد ، محمد امین داروئیان
طراح صحنه : کمال پرناک
طراح نور : سامان ارمی
طراح لباس : محمدرضا فلاحیان
دستیاران کارگردان : سپیده محجل ، مانی طوقدار
منشی صحنه : زهرا راد
گریمور : مهدیه عبادی
گفتنی است "بوفالوی امریکایی" از ۲۳ آذر تا ۷ دی ماه ساعت ۱۸ در تئاتر شهر تبریز برای عموم به صحنه رفته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =