مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از غرفه خبرآنلاین درباره مشکلات ساختمانهای تاریخی در پایتخت، توضیح داد.

خسروآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه گروه رسانه ای خبر، به خبرآنلاین گفت: در تهران 2350 ساختمان واجد ارزش میراثی وجود دارد که طبیعتا حفظ و حراست تعداد قابل توجهی از این ساختمان ها فقط به وسیله سازمان میراث فرهنگی ممکن نیست.

او در ادامه از درخواست کمک میراث فرهنگی تهران از سایر نهادها، صحبت کرد و گفت: با شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون شهرسازی شورای شهر توافق کرده ایم تا امکان آموزش به شورایاران و معتمدان محلی محلات داده شود تا به عنوان ضابط میراث فرهنگی در محلات مختلف تهران، عمل کنند.

خسروآبادی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، بی ضابطه گی در حفظ و حراست از حریمهای تاریخی شهر تهران حاکم است، توضیح داد: اگر بی ضابطه بودن فعالیت های ساخت و ساز در تهران، تداوم داشته باشد، توسعه شهر، توسعه بی معنایی خواهد بود.

او با انتقاد از تخریب برخی محلات قدیمی در تهران به بهانه دادن خدمات بهتر توسط نهادهای زیرمجموعه شهرداری گفت: "در شهر تاریخی رم، وقتی قرار است خودروی آتش نشانی تردد کند، نمی آیند کوچه ها را پهن کنند تا این ماشین های بزرگ عبور کنند. بلکه آنها خودروهای آتش نشانی مناسب برای این کوچه ها در نظر می گیرند. ولی در تهران چرا اولین چیز که به ذهن مسئولان شهری می رسد، تخریب کوچه ها و معابر است؟ به دلیل همین توسعه های بی ضابطه، هویت معماری و محلی تهران از بین رفته است."

خسروآبادی درباره فعالیت های عمرانی شهرداری تهران نیز گفت: "در برخی از محلات قدیمی تهران، یک اتوبان وسط یک محله کشیده ایم و هویت تاریخی و معماری و مردمی آن محله را نصف کرده ایم. این کار به صورتی مخرب بوده که این محله دیگر وجود خارجی ندارد. در عین حال که معتقدیم بزرگراه باید احداث شود، باید به هویت و اصالت این شهر نیز توجه کرد."


مشروح این گفتگو به زودی در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر می شود.


47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =