به همت جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) همایش اختتامیه آیین« طفلان مسلم» با موضوع نجات و حمایت ازنوجوانان معارض قانون در تالار ایوان شمس برگزارشد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین، شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) با اشاره به ماجرای هابیل و قابیل در قرآن گفت: انسان هر زمان که به کلام آگاه شود و توبه کند، رستگار خواهد شد.بزرگ‌ترین وظیفه انسان‌ها بر سر صحنه تئاتر زندگی این است که چون هابیل زندگی کنند.چون زمانی که هابیل متوجه شد قابیل قصد کشتن او را دارد، گفت: من دست به خون‌ریزی نمی‌زنم.

وی گفت: طبق آیه 30 سوره بقره وقتی خدا انسان را می آفریند، فرشتگان ناراحت می شوند و می گویند انسان خون ها خواهد ریخت. اماانسان متعالی خون نمی‌ریزد و همین رمز برتری آدم بر فرشته است؛ زیرا انسان بر خلاف فرشتگان، مجبور نیست، و چونان خداوند، صاحب اختیار است و می تواند خون را با خون جبران نکند. مادری که از خون فرزندش بگذرد،فرزندش را تا جایگاه والاترین صالحان بالا می برد، زیرا جامعه را تعلیم می دهد به شفقت و پرهیز از خونریزی. امروز خانواده یوسف عزیز ، گواهان زنده ای هستند بر امکان تعالی بشر و دست یافتن به صلح و مهر در این سیاره خاکی. جهان ما را خشونت فراگرفته و اگر جمعیت امام علیدر پرونده های قتل ورود می کند، به این دلیل است که اعتقاد داریم هر بخشش، قدمی است بزرگ به سوی کاهش خشونت در جامعه».

47232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ق A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 0
    امروز خانواده یوسف عزیز ، گواهان زنده ای هستند بر امکان تعالی بشر و دست یافتن به صلح و مهر در این سیاره خاکی
  • رضایی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    حضور همزمان دو مادر به روی سن و رفتار بسیار صمیمانه و محترمانه این دو نسبت به یکدیگر، مورد تحسین و تشویق تمامی حضار قرار گرفت. مادر یوسف رضایی در مورد دلایل بخشش خود اظهار کرد: « کار وحید را به پای کودکی و جهالتش گذاشتم و او را به خاطر مادرش بخشیدم» . وی در حالی که گریه می‌ کرد، افزود: « هر زمان که مادر وحید با ویلچر به درب منزل‌مان می ‌آمد و گریه و التماس می‌‌‌کرد، خود را لحظه‌ای به جای او می ‌گذاشتم و از خودم می پرسیدم اگر یوسف من وحید را کشته بود و جای‌مان عوض می ‌شد، من چه می‌کردم. عذاب وجدان می‌ گرفتم از دیدن رنجی که مادر وحید می بُرد». وی همچنان خاطر‌نشان کرد: « با کشتن وحید، یوسف زنده نمی ‌شد. خوشحالم که اکنون هیچ عذاب وجدانی ندارم و شب ‌ها راحت می ‌خوابم.»
  • علی سعادتی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    خیلی همایش خوبی بود. من و خانوادم یه مدتیه با این جمعیت آشنا شدیم و شاهد فعالیتهای مختلفش هستیم، این جمعیت کارهای خوب دیگه ای هم جز فعالیت در زمینه بخشش میکنه. خیلی خوبن واقعا
  • بی نام SE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    امیدوارم صفر بتونه به جامعه برگرده