ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان آموزش فنی و حرفه ای منطقه غرب کشور در لرستان

ششمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه غرب کشور با حضور 29 شرکت کننده از استانهای کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مراسم افتتاحیه این مسابقات در حسینیه حبیب ابن مظاهر شهرستان خرم آباد و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمد بهرامی نفر اول مسابقات قرائت روشندلان در مسابقات بین المللی قرآن کریم آغاز شد.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با خوش آمدگویی و خیر مقدم به متسابقین و تسلیت شهادت مظلومانه حضرت امام محمد تقی (ع) به اهمیت انس به قرآن اشاره کرد و بیان داشت: کلام خدا دارای معانی و مفاهیمی است که هرکس لیاقت انس گرفتن با آن را ندارد مگر آنکه زمینه این انس را فراهم کرده باشد و حضور شما در این جمع قطعا از الطاف الهی و به واسطه ی انس و معرفتی است که از کلام خدا دست یافته اید و باید شکرگزار این لطف الهی باشیم.

رحمن قلاوند با ذکر آیاتی از کلام الله مجید گفت:
ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ* الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ

قرآن و اثرات معنوی آن راه هدایت و مسیر تعالی را نشان می دهد و چشمان بصیری که این نور هدایت را دریافت می کنند از آن کسانی است که مجاهده کرده و زحمت کشیده اند و به سهم درک، عقل و فهم خود از این آیات و منابع متعالی کلام خدا بخشی از این انوار الهی را دریافت و به سمت کمالی که خداوند متعال برای بشر درنظر گرفته حرکت می کنند.

قلاوند ادامه داد: این مسابقات به همت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مشاور فرهنگی ریاست محترم سازمان در مناطق مختلف کشور برنامه ریزی و برگزار می شود و ما امروز شاهد رقابت نفرات برتر استانی منطقه غرب کشور در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ، مفاهیم و اذان هستیم.

وی افزود: امروز مصادف با شهادت امام نهم شیعیان حضرت محمدتقی (ع) است و امیدواریم این محفل قرآنی را با روح بلند این همام پیوند بزنیم و در کنار این مسابقات عزادار شهادت این امام بزرگوار نیز باشیم.

در ادامه گروه تواشیح نور اهل بیت (ع) قطعاتی از تواشیح و برنامه های مذهبی را برای حاضرین اجرا نمودند و پس از آن متسابقین هر رشته با حضور در سالن های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان تحت اشراف داوران ممتاز جداگانه، با هم به رقابت پرداختند.

پس از اتمام مسابقات و با اعلام نظر داوران در بخش آقایان مجید قاسمی جمشید از همدان در رشته ترتیل، مصطفی صادقی از همدان در رشته قرائت، امیر صادقی از کرمانشاه در رشته حفظ، امین مظفری از کردستان در رشته مفاهیم و ولی سالاروند از لرستان در رشته ی حفظ به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش بانوان خانم ها ایران شهسواری از کرمانشاه در رشته حفظ، فاطمه سلگی از همدان در رشته ترتیل و راضیه میرزایی از لرستان در رشته مفاهیم مقام اول را کسب کردند.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز در عباسیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد و در این مراسم از اثر معرق نفیس و بی نظیر زیارت عاشورا که در ابعاد 2متر در 4 متر و حدود 1500 ساعت کار ساخته شده بود، رونمایی شد.

این اثر هنری ساخته استاد عزیزکرم علی نژاد از همکاران آموزش فنی و حرفه ای و بمناسبت گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم محسن حججی و همچنین خاطره ی سردار مدافع حرم لرستانی، شهید حاج رضا رستمی، به روح بلند آن شهیدان گرانقدر تقدیم و در عباسیه حضرت ابوالفضل (ع) خرم آباد نصب و به بهره برداری معنوی رسید.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با تقدیر و تشکر ازحضور داوران، قاریان و سایر متسابقین و با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص)و به نقل از ایشان گفت:
خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَه «بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد وبه دیگران یاد بدهد.»
این رقابتها صرفا برای ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی است و در واقع همه کسانی که در این فضای معنوی مشارکت میکنند برنده هستند.

در خاتمه این مراسم نیز از تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات با اهداء لوح و هدایایی تقدیر و تشکر بعمل آمد و اعلام شد که نفرات برتر رشته ها نیز جهت شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =