شهرک‌های صنعتی وضعیت مناسبی ندارند

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان صنایع کوچک کشور اظهار کرد: از کل واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی، ۴۰ هزار واحد آن فعال و نیمه فعال است، طی بررسی‌هایی که در مورد آخرین وضعیت صنایع انجام شده، ۹۲ درصد صنایع کشور "صنایع کوچک و متوسط" هستند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، صادق نجفی در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با تاکید بر این‌که باید راهی برای توسعه صادرات کشور پیدا کنیم، گفت: اگر راهی هم نبود باید راه بسازیم؛ چرا که نا امید شدن مشکلات را حل نمی‌کند.

وی گفت: مردم ایران سخت‌کوش، خوش‌فکر و تلاش‌گر هستند، هنر این است که انسان در زمان سختی و در شرایط بحرانی موفق عمل کند، اکنون در کشور ما نیز وضعیت سخت است، چرا که از سویی با هجمه‌های استکبار جهانی مواجه بوده و از سوی دیگر نیز مشکلاتی طی سال‌ها ایجاد شده است.
نجفی گفت: اگر بتوانیم در یکسال آتی از همین چند هزار صنایع فعال و نیمه فعال فقط ۲۰ هزار واحد را به ظرفیت کامل تولید رسانده و بازار خارجی و داخلی برایشان پیدا کنیم، قدم بسیار مثبتی بوده و دولت خدمتگزار نیز به دنبال همین مسیر است.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این امر باید مقابل خود، استراتژی و هدف ترسیم کرده و سیاست‌های خارجی، داخلی و حمایتی را در یک مسیر قرار دهیم.
وی افزود: تمام تلاش‌های دولت در این راستا بوده تا بتوانیم از طریق کمک‌های مالی و اعتباری صنایع را فعال کنیم، یکی از مشکلات ما این است که مدیران ما شجاع، نترس و ریسک‌پذیر نیستند! فردی که در این برهه از زمان مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید شجاع و نترس باشد.
وی افزود: متاسفانه در برخی مواقع مدیرانی در رأس امور قرار می‌گیرند که این شرایط را ندارند، از‌این رو باید وادارشان کرد! اتاق بازرگانی ایران نیز عضو شورای پول و اعتبار، عضو تنطیم بازار و... است و می‌تواند دفاع کند و شجاعانه وارد میدان شود.
معاون وزیر صنعت افزود: نه انتخاب محل شهرک‌های صنعتی مناسب بوده و نه ساختارشان! شهرک‌های صنعتی از لحاظ شرایط فیزیکی و محیطی در وضعیت مناسبی نیستند.
وی با بیان این‌که تمام توان خود را در جهت خدمت به کشور به کار خواهم گرفت، افزود: همانگونه در شهرداری تبریز با تمام وجود کار کردم، در این مسئولیت‌ هم تلاش می‌کنم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
نجفی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مراکز مبادله با کشورهای موفق، خاطرنشان کرد: اخیرا مرکز مبادله صنایع کوچک کره و ایران را راه‌اندازی کرده‌ایم که امید است نتایج مثبتی در پی داشته باشد.
وی با اشاره به روند پیشرفت کشتی‌سازی هیوندای، گفت: اکنون چند هزار نفر در این شرکت فعالیت می‌کنند و کشتی‌های مختلف می‌سازنند اما کشتی‌سازی های ما چندین سال طول می‌کشد تا یک سفارش را تحویل دهند، نباید نا امید شویم اما باید تلاش کرده و شرایط مناسب را ایجاد کنیم.
گفتنی است، بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و رفع موانع و چالش‌های اقتصادی کشور در آمفی‌‌تئاتر مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد و در پایان مراسم از صادرکنندگان نمونه کشوری و برتر استانی تجلیل بعمل آمد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =