طبق آخرین اخبار و گزارشهای معتبر تاکنون بیش از 1225 میلیارد تومان از مطالبات مردم از موسسه ثامن الحجج پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع طلبکاران موسسه ثامن الحجج بارها باعث شد تا مسئولان ارشد کشور نسبت به رفع مشکلات سهامداران اقدام کنند. از جمله این مسئولان می توان به رئیس کل بانک مرکزی، دادستان کل کشور، وزیر کشور، دادستان تهران، دادستان مشهد و استاندار خراسان رضوی اشاره کرد.
پس از این که با مشارکت دستگاه های مختلف مقرر شد بانک پارسیان عهده دار پرداخت مطالبات مردم باشد، این بانک اعلام کرد تا سقف 20 میلیون تومان مطالبات مردم را پرداخته و منتظر مجوز بانک مرکزی است تا پرداخت مطالبات در سطح 50 میلیون تومان را نیز آغاز کند.
غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه نیز جزئیات تازه ای از رسیدگی به مشکلات طلبکاران این موسسه بیان کرد.
معاون اول قوه قضاییه درباره شرکت تعاونی ثامن الحجج که امور آن به بانک پارسیان سپرده شده است، گفت: این یکی از کارهای موفقی بود که با هماهنگی چند دستگاه انجام شد. اگر موضوعات مانند این پرونده با هماهنگی دستگاه ها انجام شود، می تواند هزینه ها را کم کند. بانک مرکزی فردی را مسئول رسیدگی کرد. دادستان تهران نیز افراد و بازپرسی را مامور کرد و برخی از نهادها مانند وزارت اطلاعات نیز یکی از ادارات کل خود را برای این موضوع مجهز کرد.
او در ادامه گفت: به حمدالله کارهای خوبی شده، البته کار تمام نشده ولی تا امروز حدود 800 هزار فقره از حسابهای مردم تعیین تکلیف شد. خودشان می گفتند 2 میلیون و 400 هزار سپرده گذار دارند. از این تعداد، 800 هزار نفر تعیین تکلیف شدند و هزار و 225 میلیارد تومان برای این منظور پرداخت شده و پیگیری مطالبات افراد باقیمانده نیز ادامه دارد. تلاش می شود مردم تا حد امکان ضرر نکنند یا کمتر ضرر کنند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    3 0
    سپردهای مردم راپرداخت کنید مشکلات داریم خدا یا چکار با مردم میکنن زندگی حرام کردن مگه مردم دزدی کردن پولهاشونو گرفتاریم