نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تالاب‌گری بلمک از مطالبات اصلی مردم و دوست‌داران محیط زیست است که توسط مسئولان ذی‌ربط قابل اجرا است .

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، سیدحمیدرضا کاظمی در جلسه رفع مشکلات کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان پلدخترخواستار احیای تالاب گری بلمک شد و اظهار داشت: احیای تالاب موجب توسعه گردشگری ، اشتغال و درآمدزایی برای مردم است.


وی افزود: طرح احیای تالاب گری بلمک پلدختر زمینه سرمایه گذاری در منطقه را فراهم و کمک زیادی به اقتصاد شهرستان است.


وی ادامه داد: با توجه به تالاب های 11 گانه پلدختر انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای در حوزه زیست محیطی به آن صورت گیرد در رابطه با تالاب گری بلمک و ولی‌عصر (عج) باید با درنظر گرفتن شاخص‌های محیط زیست بتوان به چند منظوره طوری از آن استفاده کرد که هم حق مردم و کشاورزان تامین شود و هم محیط زیست و دستگاه‌هایی که طرح دارند بتوانند آن را اجرا کنند .

کاظمی افزود: با گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز مشکل اجتماعی تالاب گری بلمک حل نشده مردم مدعی هستند و لازم است در این طرح آنها مشارکت داده شوند تا موفق شوند.


وی تصریح کرد: طرح احیای تالاب به صورت مکتوب در سفر رئیس سازمان محیط زیست به لرستان با موافقت ریش سفیدان ، مالکان و بزرگان تحویل داده شد بر این اساس که محدوده ی تالاب مخصوص کشاورزی نیست و محیط زیست برای
احیای آن اعلام آمادگی کرده است.


نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: در طرح احیای تالاب می‌توان مردم را از طریق طرح زیست محیطی شیلات مشارکت داد به طوری که در کنار آن حتی صنعت گردشگری می‌تواند رونق پیدا کند تا هم طرح موفقی در منطقه پیاده و هم برای مردم
ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود و کشاورزان راضی باشند.


وی افزود:در مناطق گل گل ، واشیان ، جایدر و به ویژه مناطق جنوب و شمال زیودار شهرستان پلدختر که معارض اجتماعی دارند گفتار درمانی تنها تا حدی جواب می‌دهد.


نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر این باید با یک برنامه ریزی درست محدوده کشاورزی مشخص شود و اجازه ندهند به منابع طبیعی تجاوز شود و مردم نیز که سال‌های مدیدی در این مناطق زندگی می‌کنند به ویژه منطقه زیودار که خودکفا هستند به حق خود برسند .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =