ایسنا نوشت : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: از نظر سطح زیر کشت محصول خرما رتبه چهارم و در تولید خرما رتبه سوم را بعد از شادگان و آبادان داریم.

ناصر حسین‌پور با بیان این‌که 2 هزار و 400 هکتار سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان کارون وجود دارد، اظهار کرد: برداشت رطب و خارک اواسط هفته گذشته شروع شد و تا یکماه دیگر تمام می‌شود.
وی با اشاره به رتبه چهارم و سوم شهرستان کارون به ترتیب در سطح زیر کشت و تولید افزود: خرمای شهرستان از نظر کیفیت مناسب، کاملاً سالم و ارگانیزه است زیرا برای کشت آن از هیچ کود شیمیایی استفاده نشده است.
حسین‌پور تصریح کرد: 90 درصد نخیلات شهرستان بارور هستند و تنها حدود 400 هکتار که طی 2 سال گذشته به نخیلات ما اضافه شدند، غیربارور هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با بیان این‌که کیفیت خرمای این شهرستان بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: عملکرد نخیلات ما از لحاظ تولید نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و پیش بینی ما برداشت حدود 8 هزار تن خرما در سال جاری است.
وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: حمایت صندوق بیمه از کشاورزان خیلی ضعیف است زیرا همواره بین برآورد خسارت کشاورزان و پرداختی بیمه، اختلاف وجود دارد.
حسین‌پور درباره مشکلات کشاورزان گفت: کشاورزان از سود فروش خرمای خود ناراضی هستند زیرا خرما در بازار با قیمتی گران فروخته می‌شود و حاصل سود کشاورزان از این فروش تنها 20 یا 15 درصد است که این سود برای آن‌ها خیلی کم است.
مدیر جهاد کشاورزی کارون ادامه داد: دیگر مشکلات کشاورزان، نبود کارگاه بسته‌بندی پیشرفته و صنعتی است. همچنین ضعیف بودن صادرات به خارج از کشور از دیگر دغدغه‌های کشاورزان است.
وی با بیان این‌که کشاورزان انتظاراتی برای فروش محصولات خود دارند، عنوان کرد: کشاورزان انتظار دارند حداقل 50 درصد از فروش محصولات خود سود ببرند و امکاناتی از قبیل انبارها و کارگاه‌های بسته‌بندی را برای آنان مهیا شود چراکهذباید بسته‌بندی خرما به صورت بهداشتی انجام گیرد زیرا خرمای این شهرستان فوق‌العاده مناسب و با کیفیت عالی است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =