رییس کمیسیون فرهنگی: نباید از مسیرهای موازی در کار نهادهای قانونی دخالت شود

رییس کمیسیون فرهنگی با حضور در غرفه خبرآنلاین، هدف از تعامل و گفتگو با مسئولان فرهنگی از جمله رییس سازمان سینمایی را اعمال و انتقال نظرات و همچنین تقویت جنبه نظارتی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه 12 آبان با حضور در نمایشگاه مطبوعات مهمان سرویس فرهنگی خبرآنلاین شد.

جعفرپور در ابتدا درباره جلسه با محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در آغاز فعالیت اش با این کمیسیون و برنامه‌ای که برای تعامل با سازمان ها و نهادهای سینمایی دارند گفت: «اساس گفتگوهای ما بر مبنای حمایت از سینمای ملی، دینی و تولید فیلم‌های فاخر است و ما از این آثار به ویژه در زمان لوایح بودجه حمایت می کنیم، البته بر حسب مقدوراتی که در اختیار داریم تا حدی می‌توانیم در بودجه ورود کرده و آن را تغییر دهیم زیرا که پس از آن با انتقاد و مخالفت دولت هم مواجه می‌شویم و به اصطلاح هفتاد و پنجی که شد، شورای نگهبان هم آن را از ما نمی پذیرد.»

اوافزود: «بحث دیگری که برای ما اهمیت دارد بعد نظارتی است، این رفت و آمدها و گفتگوها برای تقویت جنبه نظارتی است. ما در شکل قانونی شورای فیلمنامه و پروانه نمایش داریم، گاهی اوقات ممکن است نیاز به این باشد که تذکری داده شود یا فضاهای عمومی را منتقل کنیم یا حساسیت‌های خاصی که ممکن است کمتر در بررسی‌ها مورد توجه قرار بگیرد ما منتقل می‌کنیم به دوستان فرهنگی تا خود همین مراجع قانونی آن‌ها را پیگیری کنند.»

رییس کمیسیون فرهنگی درباره نظر این کمیسیون درباره دخالت موازی که توسط برخی نهاد در کار سازمان‌های قانونی صورت می گیرد گفت: «ما اعتقاد داریم که نباید خارج از چارچوب‌های رسمی و مصوب اقدامی انجام بگیرد، لذا آن افراد مسئول هستند و البته در برابر تصمیم‌هایشان هم باید پاسخگوی افکار عمومی باشند. ما تلاشمان این است که درها روی پاشنه خودشان بگردد و از مسیرهای موازی دخالتی در کار نهادهای قانونی نشود. گفتگوهایی که ما با مسئولان سینمایی داریم برای این است که نقطه نظرات از همان مجرا و کانال خود اعمال شود.»

جعفرپور درباره نگاه کمیسیون فرهنگی به حوزه های دیگر فرهنگی توضیح داد: «همه حوزه‌های فرهنگی برای ما اهمیت دارد و ما به مسئله فرهنگ صرفا به عنوان یک مسئله فرهنگی تنها نگاه نمی‌کنیم. ما الان مسایل اقتصادی همانگونه که مقام معظم رهبری گفتند جزو اولویت ماست و حتما بحث اقتصاد فرهنگ، توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و درآمدزایی و اشتغال فرهنگ هم باید در اولویت‌های ما قرار بگیرد. طبیعتا آن بخش‌هایی از فرهنگ را باید اولویت بدهیم که امکان اشتغال زایی، امکان درآمدزایی و امکان رفع وابستگی ما را در حوزه اقتصادی هم برآورده کند.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =