نخستین نشست اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان نهادهای شهری با مسئولان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 اسفند با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و سیدعباس صالحی رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، این نشست به منظور هماهنگی‌های بیشتر میان نهادهای شهری و مسئولان برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران برپا شد.

سیدعباس صالحی رییس نمایشگاه کتاب تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران یک اتفاق بی‌مانند فرهنگی در ایران اسلامی است و همه ساله مقام معظم رهبری، روسای جمهور، وزیران، نمایندگان مجلس و مقامات عالی‌رتبه کشور از آن بازدید می‌کنند از این رو هیچ فعالیت فرهنگی دیگری با آن قابل مقایسه نیست.

وی افزود: حضور صدها نفر از علما و فرهیختگان و میلیون‌ها نفر از مردم تهران و دیگر شهرها یک فستیوال فرهنگی و ملی را در تهران تشکیل می‌دهد. برگزاری هر ساله این رویداد فرهنگی نشانگر آن است که نظام اسلامی برای این رویداد چه درجه‌ای از اهمیت را قائل است.

رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران در پایان بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران به یک برند جهانی تبدیل شده است و در عرصه جهانی با پسوند تهران شناخته می‌شود؛ از این رو قوت و ضعف آن بر روی شهر تهران تاثیرگذار است. اگر این نمایشگاه هر سال بهتر از گذشته برگزار شود، اعتبار آن برای ایران و تهران که ام‌القرای اسلامی است، بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نيز در ابتدای این جلسه با اشاره به حمایت‌های شورای شهر در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران مانند دوره‌های گذشته تلاش خواهد کرد به لحاظ کیفی، محتوایی و اجرایی برای برگزاری نمایشگاه از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کند.

همچنین در این جلسه برنامه‌ها و اقدامات نهادهای شهری برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن نمایشگاه کتاب تهران از سوی نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای حاضر در این نشست هماهنگی ناصر عبادتی دبیر کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران، رضا نگهبان شهردار منطقه 7 تهران، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد و اتوبوسرانی، شاهین فتحی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران، مزدک احمدی‌نژاد مدیر تاکسیرانی منطقه 7 تهران، محمدعلی آرمانفر معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هادی مظفری معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، علی عبدالله‌پور قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو تهران، سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، حمیدرضا خوان‌زاده معاون منطقه برق فردوسی، امیر مهدیانی مدیر آتش‌نشانی منطقه 6 تهران، عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری، فرخ ولدبیگی مدیرکل پست منطقه 15، محمدرضا توکل صدیقی نایب رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته هماهنگی سازمان‌ها و تسهیلات رفاهی و حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه بودند.

نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه 1394 در مصلای بزرگ امام (ره) خمینی برگزار می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =