اعتراض کسبه بازار به تصمیم شهرداری تهران درباره پیاده سازی در تهران/ حمل و نقل اجناس مشکل شده است

پیاده راه سازی در خیابان ۱۵ خرداد باعث شده کسبه بازار از دست شهرداری تهران انتقاد کنند. آنها می گویند نمی توانند اجناس خود را در ساعات خلوت شب به مغازه ها منتقل کنند و این مسئله برای کسب و کارشان مشکل درست کرده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرداری تهران تصمیم گرفته است خیابان ۱۵ خرداد واقع در مرکز شهرو محوطه بازار بزرگ پایتخت را پیاده راه سازی کند. به همین دلیل از شهرداری تهران تردد وسایط نقلیه از غروب آفتاب (ساعت ۱۹:۳۰) تا ۸ صبح را قدغن اعلام کرده.
برخی از کسبه بازار می گویند پخش عمده فروشی از خیابان ناصرخسرو تا خیابان پامنار با این تصمیم شهرداری با مشکل مواجه شده است. یکی از کسبه در این باره می گوید: وقتی مسئولان شهرداری پشت میز خود می نشینند و این تصمیمات را می گیرند، مشکلاتی از این دست درست می شود. مگر کسبه این راسته، عمده فروش نیستند؟ باید در مقابل مغازه آنها وانت بیاید و بار را ببرد و بیاید ولی با این تصمیم شهرداری کارها بر زمین مانده و فقط به نفع باربرها شده که هزار تومان دستمزد را ۲۰ هزار تومان می گیرند.
یکی از کسبه دیگر بازار می گوید: بارهای عمده ای در این بخش از بازار جابجا می شود و نمی توان انتظار داشت افراد خرده فروشی و خرید خرده کنند. کسی می آید و ۱۰۰ بسته کاغذ می خرد که وزن زیادی دارد و نمی تواند دستش بگیرد و ببرد.


یک هفته است می خواهیم با معاون عمران منطقه ۱۲ صحبت کنیم که او هر روز می گوید جلسه دارم. شهرداری قبلا ما را دعوت کرد که برای این کار جلسه بگیریم. بعد که وارد جلسه شدیم شهردار منطقه ۱۲ گفت این کار تمام شده است. ما گفتیم پس چرا ما را دعوت کردید؟ این توهین به کسبه است. چرا تصمیمات خود را می گیرید و وقت اجرا که می شود سراغ ما می آیید؟

شهرداری تهران در راستای پیاده راه سازی در منطقه ۱۲ تهران قصد دارد خیابانهایی از جمله در محوطه بازار تهران و میدان مشق و خیابانهای اطراف وزارت خارجه را تبدیل به پیاده راه کند. ماه گذشته نیز حسین عبدالهی معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره پیاده راه سازی در این محورها، با برگزاری تور بازدید میدانی، خبر احداث این پیاده راه ها را به خبرنگاران داد.
پیش از این نیز برخی از کسبه تهران که مغازه آنها در جوار محورهای پیاده راهی این کلانشهر قرار گرفته، از جمله خیابان ۱۷ شهریور با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی به این اقدام شهرداری اعتراض کرده بودند.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    40 25
    بهشون ميگن مالياتتون رو بديد اعتراض ميكنند، موتور ميگن نياد اعتراض ميكنند، براى مردم پياده رو ميسازند اعتراض ميكنند، آقا بزار شهردارى كارشو بكنه ديگه
    • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      8 4
      دوست عزيز هر كاري با برنامه ريزي انجام بشه خيلي خوبه اين كار تقليدي كوركورانه از خيابان استقلال تركيه است اما اون كجا و اين كجا ما هم دلمان ميخواد شهري زيبا با خيابانهايي شيك و درخور اين مردم عزيز ببينيم اما با برنامه فردا خود شما بيا بازار براي خريد مجبورين ماشينو زير پل اهنگ كه جا نداره بگذاري تا اونجا كرايه چرخ دستي ٢٠هزار تومانه اين كوچكترين بحث بود خدايي ناخواسته اتش سوزي بشه و يا هر اتفاق ناگوار ديگه از كجا بايد كمك رساني بشه اميدوارم شهرداري بجاي اينكار كل بازار تهرانو ببره خارج از شهر تا مردم از اين وضعيت اسفناك راحت بشن
  • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    44 7
    بازار تهران باید فقط به صورت توریستی فعالیت کنه.
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    48 8
    مشكل اتفاقا از شماس. شما بايد انبارهاتون خارج از مركز شهر باشه نه تو شلوغ ترين منطقه
  • شاگرد بازاری IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    38 8
    من به شخصه بیست سال تو محوطه بازار کار میکنم در عرض این بیست سال ندیدم این صاحب مغازه ها مالیاتی پرداخت کنند هر روز پول. پارو میکنند وهرو روز هم برای خلق خدا ناله میکنند بازار کساده البته من بر خیابون ناصر خسرو. را عرض میکنم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    5 1
    بازار تهران باید به اطراف تهران منتقل بشه. هر نوع کاسبی باید یه طرف شهر باشه نه اینکه همه جمع بشن یه نقطه. کلی از ترافیک شهر یه همین دلیله