شارژ گوشی موبایل با توربین بادی قابل حمل

ایسنا نوشت: یک شرکت آمریکایی یک توربین بادی قابل حمل را طراحی کرده که به کاربران اجازه ذخیره نیروی تولید شده‌ را می‌دهد و حتی با سرعت کم باد نیز کار می‌کند. به وسیله این توربین به عنوان نمونه می‌توان در طبیعت گجت‌های هوشمند را شارژ کرد.

شرکت Janulus واقع در مینه‌سوتا در حال آزمایش بر روی توربین بادی قابل حمل Trinity است و کمپین جدیدی را بر روی سایت کیک‌استارتر راه‌اندازی کرده تا سرمایه مورد نیاز برای ساخت چهار مدل جدید و هوشمند از این ژنراتورها را جمع‌آوری کند. تنها یک روز پس از راه‌اندازی، این کمپین شرکت به هدف خود رسید.

این توربین‌ها بسته به مدلشان از باتری‌های لیتیوم- یونی 300 هزار تا 7500 میلی آمپر استفاده می‌کنند که دقیقا همان نوع باتری‌های مورد استفاده در ماشین‌های برقی است.

وزن کوچکترین توربین بادی تنها 650 گرم است و به معنای واقعی کلمه یک توربین قابل حمل است و حتی بزرگترین مدل هم در صندوق عقب یک ماشین جا می‌گیرد. همچنین توربین‌ها مجهز به دو نوع استایل متفاوت تیغه هستند، بنابراین کاربر می‌تواند با انتخاب یکی از این دو مدل در هر دو شرایط باد شدید و باد ملایم به خوبی از این توربین‌ها بهره ببرد.

مدل 50 واتی نیز برای تولید برق مورد نیاز جهت شارژ دستگاه‌های برقی کوچک از جمله تلفن‌های هوشمند مناسب است. مدل‌های بزرگتر را می‌توان در خانه‌ها استفاده کرد، حتی اگر خانه خودتان هم نباشد به دلیل نصب راحت آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

اگر کمپین کیک استارتر بتواند طبق برنامه سرمایه‌اش را جذب کند، انتظار می‌رود این محصول تا آوریل 2016 قابل ارسال به نقاط مختلف جهان باشد.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =