۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در مورد گران و کمیاب بودن داروی بیماری های ibd توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت مطرح شد، مربوط به بیماران آی بی دی بود. کاربری که این مشکل را دارد می نویسد: چرا داروهای آی بی دی این قدر گران و کمیاب هستند؟ در داروخانه ها هر کس نرخی برای آن تعیین می کند و هیچ کس تعرفه ای ارائه نمی کند. این داروها را تحت پوشش بیمه نیستند؟

دکتر مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در این باره به خبرآنلاین می گوید: این داروها نه فقط در ایران که در کل جهان کمیاب هستند چرا که کم مصرف هستند و تولید زیادی ندارند.


او ادامه می دهد: در مورد داروهای این بیماری امکان ندارد هر داروخانه بخواهد نرخ خودش را بدهد چرا که نرخ ها یکسان هستند و امکان این که نرخ های دلبخواه داده شود نیست. خصوصا این که سازمان غذا و دارو بر این نرخ ها نظارت دارد.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در مورد بیمه نبودن این دارو نیز می گوید: بیمه نبودن این داروها ربطی به سازمان غذا و دارو ندارد و شورای عالی بیمه باید این قضیه را تصویب کند.


او می افزاید: سازمان غذا و دارو با شورای عالی بیمه تفاهم نامه ای امضا کرده که چند درصدی از این داروها حمایت صورت گیرد اما این که در فهرست بیمه وارد شود، با تصویب شورای عالی بیمه امکان پذیر است.
45304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 2
    با سلام بنظر شما با اين جواب مشكل بيماران حل شد؟ يا فقط با اين سخنان شانه خالي شد از مسوليت؟