زنان سمنانی در صدر، زنان سیستان و بلوچستانی در قعر جدول دسترسی به اینترنت

ایسنا نوشت: میزان دسترسی ایرانیان به اینترنت طبق آمارهای دفتر توسعه انسانی سازمان ملل متحد بیش از ۴۴ درصد است؛ درصدی که گرچه با سرعت زیادی روبه رشد است اما دراین میان زنان همچنان سهم کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

سمنان بالاترین میزان استفاده از اینترنت در میان زنان ۱۵ تا ۵۴ ساله را با ۳۸.۵۴ درصد به خود اختصاص داده است. استان‌های تهران با ۳۱.۹۳، اصفهان با ۲۵.۸۴ ، البرز با ۲۴.۱۶ و گیلان با ۲۳.۱۷ درصد در رتبه‌های بعدی دسترسی زنان به اینترنت در کشور قرار دارند. در مقابل این آمار، استان سیستان و بلوچستان تنها با ۴.۴۷ درصد در انتهای این جدول قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زنان ۱۵ تا ۵۴ ساله سیستان و بلوچستان در دسترسی به رایانه نیز اوضاع مناسبی ندارند. این زنان تنها ۱۰.۰۱ درصد به رایانه دسترسی دارند.

این در حالیست که زنان سمنانی نیز در دسترسی به رایانه با بیش از ۶۰ درصد، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند. زنان ساکن استان های تهران با ۵۱.۵۸، البرز با ۴۷.۶۴ و اصفهان با ۴۵.۹۶ نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

زنان سیستان و بلوچستان با محرومیت از وسایل ارتباط جمعی در شاخص‌های مربوط به رسانه‌های جمعی نیز در پایین ترین سطح از میانگین‌های کشوری قرار دارند و بیش از ۳۹. ۸ درصد از زنان این استان به هیچکدام از رسانه‌ها، درطول هفته دسترسی ندارند. درحالیکه زنان ساکن استان تهران در این شاخص رتبه ۱۳ را با ۱.۶۱ درصد به خود اختصاص داده اند.

زنان کهگیلویه و بویر احمد با ۳.۴۳ درصد، خراسان جنوبی با ۲.۱۱ درصد، گلستان با ۲.۰۶ درصد و بوشهر با ۲.۰۳ درصد در رتبه های بعدی کمترین دسترسی به رسانه ها در کشور قرار گرفته اند.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =