اپل بعد از دو سال هنوز آیفون 6 اس را به راحتی می‌فروشد.

به گزارش خبرآنلاین، معمولا با رونمایی از آیفون جدید، اپل فقط آیفون سری قبل را برای فروش پیشنهاد می‌کند اما در مورد آیفون 6 اس فرق می‌کند، چرا که در نگاه اول شاید فرقی میان 6 اس با آیفون 8 نباشد!

آیفون 8 را با 64 گیگ حافظه باید 700 دلار بخرید و آیفون ایکس را البته 999 دلار اما 6 اس 64 گیگی (refurbished) را می‌توانید 430 دلار بخرید و یا نسخه 32 گیگی معمولی را 450 دلار بخرید.

اما اگر ما به جای شما بودیم به 11 دلیل زیر که برایتان عنوان می‌کنیم به جای هدردادن پول و خرید مدل‌های جدید، همان آیفون 6 اس را می‌خریدیم:

 

1-     تنوع رنگ در آیفون 6 اس به مراتب بیشتر از آیفون 8 و آیفون ایکس است. رنگ رزگلد را در آیفون‌های جدید نمی‌بینید.

2-     دیزاین آیفون 8 با آیفون 6 اس خیلی بهم شبیه هستند و نمایشگر هر دو گوشی یک سایز و اندازه با رزولوشن مساوی است.

3-     قاب پشت آیفون 6 اس فلزی است و نشکن اما قاب پشت آیفون 8 و ایکس شیشه‌ای بوده و می‌شکند و هزینه تعویض آن از نمایشگرِ همان گوشی هم گران‌تر است.

4-     آیفون 6 اس سریع‌تر از آیفون 8 شارژ می‌شود. هرچند آیفون 8 شارژ سریع دارد اما نه کسی دیده و امتحان نکرده است چرا که لوازم شارژ را باید جداگانه 70 دلار بخرید که هنوز نیامده است اما در مجموع آیفون 6 اس سریعتر شارژ می‌شود.

5-     درست است تراشه A9 روی آیفون 6 اس است اما برنامه‌ها به نرمی و سهولت باز و بسته می‌شوند و مشکلی از بابت کندی اپ وجود ندارد.

6-     دوربین آیفون 6 اس همچنان جزو بهترین‌ها است و نمی‌توان از آن گذشت.

7-     آیفون 6 اس جک هدفون دارد اما آیفون 8 و ایکس ندارد و نکته منفی محسوب می‌شود.

8-     هرچند اپل به آیفون 8 و ایکس فناوری TrueTone افزوده که دمای رنگ را بر اساس محیط نور تعریف کرده اما نمایشگر آیفون 6 اس همچنان شارپ و محبوب است.

9-     آی او اسی که روی آیفون 6 اس است همان سیستم عاملی است که روی آیفون 8 و ایکس نصب شده و فرقی از این بابت ندارند.

10-  با وجود واقعیت مجازی روی ایفون جدید می‌توان گفت این فناوری هنوز مراحل اولیه خود را پشت سر می‌گذارد و داشتن یا نداشتن آن فرقی نمی‌کند.

11-  برای خرید آیفون های جدید بین 250 تا 550 دلرا هزینه اضافی بپردازید اما آیفون 6 اس ارزان و قابل دسترس است.

 

در نتیجه اگر قصد ندارید پول اضافی پرداخت کنید؛ بهتر است آیفون 6 اس بخرید اما اگر قصد خرید آیفون جدید را دارید، به فاکتورهای زیر دست خواهید یافت:

عملکرد و سرعت بالاتر پردازنده / دوربین بهتر و سلفی فوق العاده / اسکرین آیفون ایکس کمی بهتر است / قابلیت‌های جدید و البته نه ضروری روی آیفون جدید موج می‌زند / واقعیت مجازی / دیزاین جدید آیفون ایکس / ضد آب بودن البته با استاندارد IP67

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راضیه عسلی نژاد RO ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    7 1
    ما که گوشی نداریم اصلا خوش بحال تون