۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از زمان شروع کشت محصولات کشاورزی تاکنون ۷۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد زراعت با بیان این مطلب که در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده بذر مورد نیاز برای کاشت گندم دیم تامین شده است، اظهار کرد: اما در مناطق سرد استان با محدودیت تامین بذر گندم دیم به علت تقاضای بالای کشاورزان وشرایط اقلیمی سال گذشته مواجه هستیم که ازطریق بذر خود مصرفی تامین می شود.

عبدالرضا بازدار با اشاره به این مطلب که درتامین کودهای شیمیایی مورد نیاز استان محدودیتی وجود ندارد ، افزود: درحال حاضر چهار هزار و۵۰۰ تن کو فسفاته ، دو هزار و ۴۰۰ تن کودپتاسه وسه هزار تن ازته در استان موجود است.


وی ادامه داد: در راستای اصلاح الگوی کشت وتغییر کشت ازبهار به پاییز در سال جاری ۳۰۰ هکتار کشت پاییزه چغندر قند درشهرستان های پلدختر ،رومشکان وکوهدشت کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان این مطلب که سهم کشت چغندرقند بهاره استان چهار هزار هکتار بوده است ، افزود: اما هفت هزار و ۵۰۰هکتار کشت شده است وپیش بینی می شود حدود ۳۵۰ هزار تن تولید داشته باشیم .


بازدار بیان کرد: این درحالی است که ظرفیت کارخانه قتد لرستان ۲۰۰ هزار تن است و مابقی چغندر قند ها با رایزنی هایی به کارخانه های قند اصفهان ، نقش جهان ،شهرکرد ومشهد ارسال می شود.


وی در پایان سخنان خود گفت: به منظور پایداری در تولید گندم برنامه ریزی های مورد نیاز برای کشت کلزای بهاره درتمام شهرستان های استان انجام شده است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =