باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اتخاذ شیوه جدید دولت برای کاهش خانه های خالی خبر داد.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی از اتخاذ شیوه جدید برای کاهش خانه های خالی خبر داد و گفت: خانه‌های خالی امسال مشمول مالیات می‌شود به طوری که  در سال اول نیم درصد اجاره بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز ۱.۵ درصد، مالیات از خانه‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود .

وی افزود: با این شیوه مالکان تشویق به اجاره دادن واحدهای خود می شوند و در همین راستا با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی جلساتی برگزار شده است.

مظاهریان با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی­ گفت:در این مدت آمار پروانه‌های ساختمانی ۶ درصد، معاملات مسکن ۱۲ درصد و ارزش پول مبادله شده ۲۲ درصد رشد داشته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شش ماه امسال اجاره بهای مسکن ۱۴.۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال  گذشته رشد کرده است، افزود: بررسی‌های دوره ۲۰ ساله­ حاکی از آن است ­ که بهای زمین ۱۰۷ ،مسکن ۷۶ ، اجاره  خانه در تهران ۶۱  و نرخ تورم 37 برابر شده است.

 مظاهریان  با بیان اینکه درشهر تهران حدود 90 هزارواحد مسکن خالی وجوددارد ،گفت: 2 و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه  در کشور وجود دارد که این امر حاکی از افزایش قیمت خانه ها بیش از توان مردم است.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    6 0
    تا اقتصاد مملکت رونق نگیره و درهای مملکت به روی اقتصاد جهانی باز نشه با دستور و فرمان مشکلی حل نمیشه. مغازه های خالی را هم به زور میتوان باز کرد؟ خیابان مولوی، جمهوری و ... از هر 3 مغازه2 تاش تعطیله. تازه مولوی مرکز بازاره جاهای دیگه بدتره. مشکل اینجاست که تصور مسئولین اینه که اگه به شرکتهای خارجی اجازه فعالیت آزاد بدیم یا میشه تهاجن فرهنگی، یا بازار فلان شرکت عزیزدردانه کساد میشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    8 0
    یک و نیم درصد؟یه وقت این سرمایه دارها رو ورشکست نکنید با این مالیات سنگین خخخخخخخخخخ اینها همین یک و نیم درصد را خواهند پرداخت و منتظر خواهند نشست تا جیب ملت را خالی کنند و کل این مالیات ها را هم از جیب مردم پس خواهند گرفت شما هنوز سرمایه دار و صابخونه یزید صفت جماعت رو نشناختید این طرح فقط درآمدزایی برای خودتان است به فکر مردم نیستید اگر نه مالیات باید چنان سنگین باشد که اینها از خالی گذاشتن خانه پشیمان شوند
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    4 0
    اخذ مالیات در صورتی می تواند کمک به ورود خانه های خانه های خالی و مستأجران خواهد شد که مالکین این مبلغ مالیات را به مستأجرین تحمیل نکنند. چه ابزار نظارتی وجود دارد؟