مدیر عامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : انتظار این بود که هر دستگاه میزان کمک های جمع آوری و ارسال شده خود را به جمعیت هلال احمر اعلام می کرد تا بتوانیم یک آمار کامل و جمع بندی شده داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید امان الله جهانبین در نشست خبری با اهالی رسانه بیان کرد: در زلزله اخیر در کرمانشاه در همان ساعات اولیه تیم ما در حال تلاش بودند و با توجه به حضور استان های معین ،استان ما در زمره استان های پشتیبان قرار گرفت.
جهانبین ادامه داد :دو تیم به مناطق زلزله زده اعزام کردیم که مناطقی از سر پل ذهاب در اختیار شان بود تعداد ۴ هزار بسته های مواد غذایی امداد رسانی شدند ،در روستاهها تقدیر نامه کتبی گر فتند.
تعدادی از خودروهای ما در کرمانشاه در حال خدمت رسانی هستتد و در طی این مدت ۱۵ پایگاه جمع آوری کمک های مردکی در استان دایر کردیم و جا دارد ز مردم شریف استان تشکر کنیم که در روزهای سخت همیشه یار و یاور ما بوده اند.
وی کمک های نقدی مردم استان به زلزله زدگان را ۱۲۱ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اقلام عیر نقدی ۶۸۰ میلیون تومان طبق اعلان نیاز ما اعلام کردند و هم اکنون در نمازهای جمعه اماده دریافت کمک های مردمی هستیم.

سید امان الله جهانبین ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این مهم در سال گذشته عملیاتی شده است و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز اجرایی خواهد شد.

جهانبین ابراز داشت: همچنین در حوزه معاونت امداد و نجات، ۱۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار فعال است.

جهانبین تصریح کرد: تعداد امداد گران و نجات گران داوطلب در حوزه معاونت امداد و نجات یکهزار و ۲۶۸ نفر است که ۵۳۱ زن و ۷۳۷ مرد در این حوزه فعالیت دارند.

جهانبین بیان داشت: ۷۵ ‌تیم عملیاتی به ظرفیت ۳۷۵ نفر در این راستا آموزش های مناسب را دیده اند و بر اساس رسالت ها حرکت می کنند.

 

جهانبین با اشاره به راه اندازی پایگاه های ثابت و سیار جمع آوری کمک برای زلزله زدگان عنوان داشت: ۱۶ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان فعال شد و در همین راستا با معرفی شماره حساب، ۱۲۱ میلیون تومان کمک نقدی و در حوزه اقلام، کالاهایی به ارزش ۶۸۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: کالاهای جمع آوری شده در قالب کاروان استان به مناطق زلزله زده اعزام شد.

جهانبین به خدمات رسانی به مناطق محروم استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری ۱۵ کاروان سلامت به روستاهای محروم استان اعزام شده اند.

وی طرح های همای رحمت، فرشتگان رحمت و حمایت ماندگار را از اهم طرح های کمک به خانواده های کم بضاعت، بی سرپرست و بد سرپرست دانست و گفت: طرح های ارمغان مهر و پنجره های امید نیز از دیگر برنامه های اجرایی این جمعیت است.

جهانبین عملیات رها سازی را از مهمترین رسالت های حوزه امداد رسانی این جمعیت عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال ۹۵ و ۹۶، ۵۰۴ عملیات جاده ای، ۶۰ مورد کوهستان، ۱۱۰ مورد رهاسازی و دو مورد نیز مربوط به ریزش آوار بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از آموزش خانواده ها در قالب طرح خادم خبر داد و گفت: مربیان ما در قالب این طرح در خانواده ها حضور پیدا کرده و برای تحقق هدفگذاری آموزش های طرح و دستیابی به اهداف آموزشی اقدام خواهند کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =