خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دادستانی آرژانتین برای کارلوس منم، رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام جلوگیری از تحقیق درباره حمله 1994 به مقر نهادهای یهودی در بوئنوس آیرس چهار سال حبس درخواست کرده و ممکن است وی برای سومین بار محکوم شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوئنوس آيرس، دادستاني آرژانتين براي کارلوس منم Carlos Menem، رئيس جمهور سابق اين کشور به اتهام جلوگيري از تحقيق درباره حمله 1994 به مقر نهادهاي يهودي در بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين، چهار سال حبس درخواست کرده و ممکن است وي براي سومين بار محکوم شود.

18 ژوئيه 1994 بر اثر انفجار بمب، ساختماني که به ويژه مقر انجمن دو جانبه اسرائيل و آرژانتين، آميا ، در آنجا واقع شده بود، تخريب شد و امدادگران از زير آوارهاي آن جسد 85 نفر را خارج کردند و 300 نفر نيز در اين انفجار زخمي شدند.

هيچکس مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفت و دستگاه قضايي آرژانتين نيز درباره آن توضيحي نداد.

کارلوس منم 84 ساله روز پنجشنبه درپايان جلسه دادگاه کومودورو پي بوئنوس آيرس وارد دادگاه شد و در صندلي متهم جاي گرفت و هنگام ترک سالن دادگاه نيز اظهار نظري نکرد.

کارلوس منم در جريان محاکمه به گفتن اين جمله مبهم بسنده کرد که در صورتي که وي صحبت کند، «اين امر مي تواند به منافع آرژانتين لطمه بزند و به قطع همزيستي مسالمت آميز با ساير کشورها» منجر شود.

کارلوس منم پيش تر محکوم شده است. وي در سال 2013 به اتهام فروش سلاح هايي به مقصد کرواسي و اکوادور که با تحريم تسليحاتي مواجه بودند، به هفت سال حبس محکوم شده است و بعد در سال 2015 نيز به اتهام واريز غيرقانوني پول به حساب مقامات بلندپايه به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

کارلوس منم به واسطه سمت سناتوري خود از مصونيت برخوردار است و اين امر وي را از هر گونه حبسي مصون مي دارد اما مانع از اين نمي شود که محاکمه شود.

ميگوئل ايووف، دادستان دادگاه روز پنجشنبه از اين که سرنخ ها از بين رفته اند، به ويژه سرنخ هايي که به عنوان «سرنخ سوريه» معروف بود ابراز تاسف کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =