۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

ایرنا نوشت: کمیسیون عالی انتخابات عراق اسامی ائتلاف ها و احزاب مجاز برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

کمیسیون عالی انتخابات عراق با صدور اطلاعیه‌ای نام ائتلاف ها و احزاب مجاز برای شرکت در انتخابات پارلمانی ۲۲ اردیبهشت ۹۷ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است احزاب سیاسی که نامشان در ائتلاف‌های انتخاباتی مذکور نیامده است امکان شرکت انفرادی در انتخابات را خواهند داشت.

بر اساس این اطلاعیه احزاب سیاسی و ائتلافات انتخاباتی تا دهم فوریه فرصت دارند لیست اسامی نامزدهای انتخاباتی را به این کمیسیون ارائه دهند.

گفتنی است انتخابات عراق قرار است روز ۲۲ اردیبهشت ۹۷ در ۱۸ حوزه انتخاباتی در سراسر عراق از جمله مناطق اخیرا آزاد شده از دست داعش برگزار شود.

۲۴ میلیون نفر از مجموع بیش از ۳۷ میلیون جمعیت عراق واجد شرایط شرکت در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق از سال 2003 (تغییر نظام سیاسی) هستند.

با توجه به اینکه نظام اداره عراق مبتنی بر پارلمان است و انتخاب نخست وزیر، رییس جمهور، رییس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است، بر همین اساس، انتخابات پارلمانی که هر چهارسال یکبار در عراق برگزار می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به دلیل این که انتخابات امسال، اولین انتخابات بعد از پیروزی کامل عراق بر گروه تروریستی داعش است، این انتخابات با اهتمام مضاعفی مورد توجه جریان های سیاس داخل عراق و کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و گفته می شود که این انتخابات ساختار آینده سیاسی عراق را ترسیم می کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =