ایرنا نوشت : نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با ایجاد اورژانس هوایی در این استان خبر داد.

علی کاظمی باباحیدری در خصوص دیدار اخیرش با وزیر بهداشت افزود:در این دیدار وزیر بهداشت با اختصاص یک فروند بالگرد پایگاه اورژانس هوایی به استان موافقت کرد و برای تجهیز این پایگاه قول مساعد داد.
به گفته وی، براساس وعده وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بزودی این بالگرد اورژانس هوایی به این استان منتقل می شود و تجهیز این پایگاه نیز از سوی وزارتخانه پیگیری می شود.
وی گفت: در این نشست مقرر شد 30دستگاه آمبولانس مدرن و کمک دار برای تردد در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری نیز اختصاص یابد.
کاظمی باباحیدری افزود:در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون پشتیبانی دانشگاه چهارمحال و بختیاری برگزار شد، وزیر بهداشت برای جبران بدهی ها دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.
به گفته وی،میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی استان حدود دو هزار و 400میلیارد ریال است که دکتر هاشمی قاضی زاده قرار شد این مبلغ را برای جبران بدهی ها دانشگاه از محل اعتبارات وزارتخانه تامین کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: البته دانشگاه از بیمه های استان نیز طلب دارد که قرار شد در این زمینه وزیر پیگیری ها لازم را انجام دهد.
کاظمی گفت: در این نشست مقرر شد بیمارستان 500تختخوانی در مرکز چهارمحال و بختیاری ایجاد شود و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز کمک های لازم را انجام دهد.
نماینده مردم شهرستان های اردل،فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:برای تسریع در طرح توسعه بیمارستان فارسان در هشت هزار متر مربع نیز وزیر بهداشت قرار شد دستورات لازم را صادر کند.
به گفته وی،در این نشست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی شهرستانهای اردل،فارسان ، کوهرنگ و کیار برنامه های جامع را اجرا خواهد کرد.
گفتنی است ، به دلیل اینکه 80درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری کوهستانی است ضرورت اورژانس هوایی در استان از دهه های پیش اعلام شده بود.
هم اکنون حدود یکهزار و 400 تخت بیمارستانی در سطح مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری فعال است و با توجه به جمعیت یک میلیون نفری استان به ازای هر هزار نفر کمتر از 1.4 تخت بیمارستانی وجود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =