خبرگزاری ایرنا نوشت:

واتیکان از رهبران مسلمان خواست تا ضمن محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش، با قربانیان این وقایع ابراز همبستگی و همدردی کرده و در قبال این خشونت ها سکوت نکنند.

کاردینال ˈژان لویی تورانˈرییس ˈشورای پاپی گفت و گو میان مذاهب در مصاحبه با رادیو واتیکان با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش گفت: در قبال وحشیگری هایی که این روزها (از سوی گروه تروریستی داعش) در رسانه ها شاهد هستیم، نمی توان گفت که نمی دانستیم. بنابراین نمی توان سکوت کرد.

وی افزود: هدف از این پیام بیدار کردن افکار عمومی و رهبران دینی بویژه مسلمانان است که وظیفه همبستگی، درک و همدردی (با قربانیان خشونت های در عراق) دارند وگرنه به سوی پرتگاه خواهیم رفت.

وی گفت: البته در میان تمام این وقایع تاریک، شاهد رویدادهای زیبای همبستگی نیز بودیم، خانواده های مسلمانی که از پناهجویان مسیحی استقبال کرده و با آنان همانند یکی از اعضای خانواده خود رفتار می کردند. اما باید مراقب باشیم تا به این اوضاع (اعمال خشونت علیه اقلیت ها) که شایسته بشریت نیست عادت نکنیم.

شورای اسقفی گفت و گو میان مذاهب واتیکان روز گذشته نیز با انتشار بیانیه ای از رهبران مذهبی در کشورهای عربی و اسلامی خواست تا علیه جنایت های داعش موضع گیری رسمی کنند.

در این بیانیه اعلام شد: اخراج مسیحیان و آنچه بر سر ایزدیان در عراق آمد، با واقعیت های هیچ مذهبی در جهان سازگار نیست. شکنجه، گردن زدن افراد و اعدام انسان ها در ملاء عام، ربودن زنان و دختران به عنوان غنیمت جنگی و تخریب نمادهای مذهبی مسیحیت، نیازمند موضع گیری روشن رهبران دینی به ویژه در کشورهای عربی و اسلامی است.

در این بیانیه تاکید شده است: اگر رهبران مذهبی در مقابل این جنایت ها موضع گیری نکنند، ادیان، پیروان آنها و رهبرانشان چه اعتباری خواهند داشت؟

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها نیز در نامه ای به ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل، خواستار نهایت تلاش این سازمان جهت تضمین صلح و حقوق بشر و جلوگیری از خشونت علیه اقلیت های مذهبی و قومی در شمال عراق شد.

پاپ در این نامه ضمن ابراز نگرانی شدید از تحولات عراق و اعمال خشونت های تروریست های داعش علیه اقلیت ها نوشت: اعمال خشونت علیه مسیحیان و سایر اقلیت های مذهبی و قومی در شمال عراق، مصیبتی غیر قابل تحمل است که وجدان همه را در حمایت از قربانیان این خشونت ها تکان می دهد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بيداد كرمانشاهي A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    4 4
    جناب پاپ عزيز كوتاهي رهبران اسلامي در مقابل اين جنايات توجيه پذير نيست. اما انصاف حكم مي كند كه در نقطه مقابل شما هم در مقابل جنايات هم كيشان خود در برابر مسلمانان سكوت نفرماييد
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    5 3
    تو رو به خدا ببین به کجا رسیده ایم که رهبر مسیحیان از ما می‌خواهد که سکوت نکنیم. گفت کسی که خود را به خواب زده را فقط مرگ می‌تواند بیدار کند.
    • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      1 0
      جنا ب بی نام از شما نخواسته دنیای اسلام را خطاب کرده چرا اینقدر بد عادت و خودخواه شده اید چرا فکر می کنید هر کجا نامی از اسلام به میان می آید روی صحبت شماها هستید بیشتر عاقل باشید.