معضل ترافیک با عملکرد سلبی و سلیقه ای مرتفع نمی شود

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: معضل ترافیک با عملکرد سلبی و سلیقه ای مرتفع نمی شود و باید به دنبال برنامه محوری و تعامل با نهادهای مسئول و حاکمیتی به منظور رفع مشکلات اساسی شهر باشیم.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، مهندس مهدی حاجی قاسمی طی سخنانی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به معضل ترافیک و تصمیمات سلبی و سلیقه ای که برای مدیریت و روان سازی آن اتخاذ می شود، بیان داشت: برای مثال نصب سرعتکاه که به منظور جلوگیری از سرعت غیرمجاز عده محدودی از رانندگان خودروها در معابر نصب می شود، به چالش و دردسری برای تمام شهروند ان تبدیل شده و به ویژه در مواردی که سرعتکاه به صورت غیر اصولی و غیر استاندارد ساخته می شود، خسارت هایی را نیز متوجه وسایل نقلیه می سازد.
وی با بیان اینکه محدوده در نظر گرفته شده برای اجرای طرح زوج و فرد خودروها یک بافت مسکونی است و ادارات یا شهرداریها در آنجا مستقر نیستند، عنوان کرد: این مهم با ایجاد زحمت برای شهروندان همراه است و آنها حتی برای تردد در محدوده سکونت شان نیز با مشکلاتی مواجه خواهند شد بنابراین شاهدیم که مدیریت کارآمد و هوشمندی برای مقابله با ترافیک به چشم نمی خورد و بی شک با تداوم رفتارهای سلبی و سلیقه ای نیز نمی توان به نتیجه دلخواه دست یافت.
منتخب مردم در شورای پنجم کلانشهر کرج با تاکید بر اینکه باید از تردد خودروهای دودزا و مستهلک و غیراستاندارد در سطح شهر ممانعت به عمل آورد و به دنبال ساز و کار علمی برای روان سازی ترافیک بود، اذعان داشت: باید پذیرفت که ترافیک علاوه بر یک چالش محلی، یک مسئله مهم ملی است و این گره صرفاً با دستان شهرداریها گشوده نمی شود و به طور یقین نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیر احساس می شود.
پروژه های کلان عمرانی بدون پیوست زیست محیطی اجرا نشوند
رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های کلان عمرانی و زیرساختی بدون لحاظ پیوست های مطالعاتی مردود و غیرقابل قبول است، افزود: البته برخی پروژه ها به ظاهر پیوست زیست محیطی دارند اما بدیهی است که این رویه سفارشی و دستوری است نه علمی و کارشناسی. امروز شهرداری کرج که در بحث مقابله با آلودگی هوا مسئولیت جدی دارد با اجرای برخی پروژه ها به این چالش دامن می زند.

به گفته دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج، اکنون پروژه بزرگراه شمالی به عنوان کلان ترین طرح عمرانی شهر باید به مطالعاتی ترین پیوست ها مجهز باشد و تاثیرات دقیق اجرای آن بر محیط زیست و سلامت هوا اندازه گیری شود اما ظاهراً اراده هایی برای ایستادگی در این مسیر وجود دارد و امیدواریم که با رویه های علمی در اداره شهر و از گذر راهکارهای کارشناسی قادر به مقابله کارشناسانه با ترافیک و آلودگی هوا باشیم.
هوای پاک با شعار محقق نمی شود
در انتها مهندس حاجی قاسمی با تاکید بر اینکه هوای پاک و محیط زیست سالم با شعار و برگزاری همایش محقق نمی شود، گفت: واقعیت این است که تنها شهرداری ها در مبحث سلامت محیط زیست تاثیرگذار نیستند و مهمتر از آن اینکه آلودگی هوا با سخنرانی و شعار مرتفع نمی شود و ما باید تصمیمات خود را با یاری نهادهای حاکمیتی و ملی به اشتراک بگذاریم و نظر آنها را برای اجرای طرح های مربوطه جلب نماییم.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =