ایسنا نوشت: یک نشریه انگلیسی گزارش داد، سالی جونز، زن انگلیسی که پیش از این به گروه تروریستی داعش پیوست و به "بیوه سفید" شهرت یافت، پیش از این یک‌بار تلاش کرده بود با خدمت گرفتن سرآشپز یک پیتزا فروشی ملکه انگلیس را در هفتادمین سالگرد جشن‌های مشهور به "روز پیروزی بر ژاپن" ترور کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سالی جونز پیش از این به همراه پسر ۱۲ ساله خود به سوریه سفر کرده بود تا به گروه تروریستی داعش بپیوندد اما در ماه ژوئن در یک حمله هوایی آمریکا کشته شد.

گمان برده می‌شود که پسر او نیز در این حمله کشته شده باشد چون مادرش معمولا از او به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد.

در این گزارش نوشته شد: سالی جونز یک سرآشپز سابق یک پیتزا فروشی را توجیه کرده بود تا دست به یک بمب‌گذاری به سبک بمب‌گذاری که قبلا در مسابقات دو ماراتن بوستن آمریکا انجام شد، برای ترور ملکه انگلیس در یک مراسم بزند.

این مرد به نام آدام به نشریه سان گفت: او شدیدا می‌خواست که من دست به یک حمله در مراسم هفتادمین سالگرد روز پیروزی بر ژاپن که در آن ملکه انگلیس حضور داشت، بزنم.

او ادامه داد: او برای من تجهیزات ساخت بمب فرستاده و به من گفت، من را با دیگر "خواهران جهادی" در بریتانیا مرتبط خواهد کرد.

آدام اظهار داشت: او در صحبت اینترنتی با من از شکلک‌هایی استفاده کرد که من را صمیمی‌تر کند و به هنگام برنامه ریزی برای این ترور تلاش می‌کرد نزد من خوش رفتار شود.

او به این سرآشپز سابق گفت: قرار است "یک بمب زودپزی" بسازد مشابه همان بمب زودپزی استفاده شده در دو ماراتن بوستن آمریکا.

همچنین جونز از آدام خواست صورت حساب‌های تجهیزاتی که برای ساخت این بمب خریده را به او بدهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =