در رویارویی دیرینه کره شمالی با جامعه جهانی در مورد سلاح هسته‌ای امروز پیونگ یانگ طرف برنده از آب درآمده و بقیه بازنده شدند.

به گزارش خبرآنلاین وب سایت شورای روابط بین‌الملل روسيه در مقاله ای به نقل از آندری کورتونوف مدیر کل شورای روابط بین‌الملل این کشور نوشت: در رویارویی دیرینه کره شمالی با جامعه جهانی در مورد سلاح هسته‌ای امروز پیونگ یانگ طرف برنده از آب درآمده و بقیه بازنده شدند.  هرچه زودتر بازیگران اصلی درک کنند که باید از موضع ضعف با پیونگ یانگ گفتگو کنند آنقدر امکان گرفتن دست بالا در آینده تقویت مي‌شود.

جامعه جهانی حین تعیین راهبرد حل و فصل بحران کره باید بر دو اصل بنیادی اتکا داشته باشد. اولاً صلح در شبه جزیره کره از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی مهم‌تر است. ثانیاً خودداری قطعی از پذیرفتن پیونگ یانگ به عنوان یکی از اعضای "باشگاه هسته‌ای" نباید به معنی خودداری قطعی از گفتگو با آن به عنوان قدرت هسته‌ای بالفعل باشد.

نقشه راه روسيه و چین برای حل مسئله کره "انجماد دوگانه" - تعلیق پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های هسته‌ای از طرف کره شمالی در ازای متوقف شدن متقابل رزمایش‌های ایالات متحده و کره جنوبی - را منظور می‌دارد. همچنین مي‌شود از اقدامات اعتماد ساز مختلف در شبه جزیره برای غلبه بر بحران استفاده کرد. همکاری بين‌المللي در جهت پیگیری موارد احتمالی انتقال فن‌آوریهای اتمی و بالستیک به کشورهای ثالث باید به سطح جدیدی ارتقاء داده شود. باید حداکثر مساعی برای راه انداختن همکاری چندجانبه در مورد امور پدافند ضد موشکی در آسیای شمال شرقی بکار گرفته شود. باید هر کار ممکن را برای حفظ بلاقید و شرط موافقتنامه چندجانبه در مورد پرونده اتمی ایران انجام داد.

برای روسيه بهتر است در این درگیری نقش "دلال صادق" را ایفا کند. ضعف نسبی مواضع روسيه در شمال شرق آسیا از لحاظی امتیاز مسکو به عنوان یکی از راههای تعامل با پیونگ یانگ است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =