ایسنا نوشت:رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تنها دامدار شتر بومی استان مجوز ارسال شتر از استان را دارند و تاکنون 6 هزار نفر شتر بومی به نقاط مختف کشور ارسال شده است.


 رضا نجفی در شورای کشاورزی استان، افزود: به هیچ عنوان شتر وارداتی به صورت زنده به دیگر مناطق کشور ارسال نمی‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه این استان 50 درصد شتر کشور را داراست گفت: دامدار شترهای بومی استان در صورت اعلام مقصد می‌تواند شتر خود را به هر نقطه از کشور ببرد‌.

نجفی تعداد شترهای استان را 65 تا 70 هزار نفر شتر اعلام کرد و افزود: تعدادی از این شترها بدلیل خشکسالی تلف شده‌‌اند و متاسفانه امار واقعی از جمعیت شترها در استان در دست نیست‌.

وی ابزار امیدواری کرد: با اجری طرح پلاک کوبی که از یکسال قبل آغاز شده و تا‌کنون 35 هزار شتر پلاک دار شدند، آمار درستی از تعداد شترهای استان تهیه شود‌.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه این استان تامین کننده گوشت شتر مورد نیاز کشور است، گفت: در حال حاضر بیشترین تقاضای ارسال شتر به استان‌های یزد، قم، تهران و خراسان رضوی است .

نجفی در خصوص شترهای وارداتی به استان گفت: هم اکنون بیشترین شتر از بازارچه مرزی کوهک و از کشور پاکستان وارد استان می‌شود که پس از قرنطینه وصدور مجوزهای دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان ذبح وگوشت آن ارسال می‌شود‌.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =