آغاز تبلیغات در ماه با نصب اولین بیلبورد/ پیام‌تان را برای آیندگان بفرستید

برای اولین بار در جهان قرار است یک شرکت ژاپنی در اواخر سال ۲۰۱۶ تبلیغات خود را در ماه آغاز کند. بیلبورد تبلیغاتی این شرکت اما یک کپسول زمان است که می‌تواند پیام‌تان را در آن ثبت کنید.

شرکت ژاپنی Otsuka Pharmaceutical قرار است اولین شرکتی در جهان باشد که تبلیغاتش در ماه دیده می‌شود. برای این کار قرار است یک کپسول زمان نقش بیلبورد تبلیغاتی این شرکت را برای تبلیغ نوشابه‌های ورزشی را بازی کند. کپسول زمان مخزنی‌ است که در آن پیام‌ها یا اشیایی قرار داده می‌شود تا آیندگان بعد از زمان معین (یا گاهی نامعین) آنها را باز کنند. هدف از این کار معمولاً ارتباط با تاریخ‌نویسان آینده، مردم‌شناسان آینده، و به طور کل با آیندگان است. 
در کپسول زمانی که قرار است روی آن تبلیغات این شرکت ژاپنی باشد صفحه‌هایی تیتانیومی با پیغام‌هایی از مردم جهان قرار می‌گیرد. این کپسول در اواخر سال ۲۰۱۶ توسط ماه نشین Astrobotic Technology راهی قمر طبیعی زمین می شود.



قرار است این ماه‌نشین توسط راکت فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس به فضا برود. در کپسول زمان که نامش «رویای ماه» گذاشته شده علاوه بر پیام‌های مردم جهان پودری قرار دارد که کسانی که احتمالاً در آینده بتوانند در ماه زندگی کنند آن را با آب مخلوط کرده و می‌توانند نوشابه ورزشی این شرکت ژاپنی را داشته باشند. هنوز به صورت دقیق هزینه این تبلیغات عجیب مشخص نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هزینه ارسال هر کیلوگرم به فضا چیزی در حدود ۱/۲ میلیون دلار است. این شرکت همچنین سایتی راه‌اندازی کرده که مردم پیام‌های خود را برای قرار گرفتن در کپسول زمان در آن ثبت کنند تا آیندگان آن را بخوانند. برای ثبت پیام‌ با موبایل‌تان به این لینک بروید. 

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =