۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

تسنیم نوشت: در پی اعطای مالکیت جزایر صنافیر و تیران به عربستان، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به اتباع سعودی اجازه تملک اراضی در این کشور را داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در اقدامی بی سابقه، دستور داد که با "شهروند سعودی" در مسئله تملک اراضی صحرایی نظیر "شهروند مصری" برخورد شود.

این دستور درخصوص مالکیت حمود بن محمد الصالح شهروند سعودی بر دو قطعه زمین در استان جیزه است که آنها را از ورثه یک شهروند مصری خریداری کرد.

این امر سر و صدای تازه ای در مصر به راه انداخته و معترضان می گویند که این دستور رئیس جمهور با قانون اساسی مغایر است زیرا این قانون اجازه مالکیت اراضی زراعی و صحرایی به غیرمصری ها را نمی دهد.

این درحالی است که یک منبع قضایی مصری گفت: این دستور رئیس جمهور مطابق با متن ماده یک قانون سال 1988 میلادی است.

او افزود: این قانون به کسانی که دارای تابعیت یکی از کشورهای عریب است، اجازه می دهد که با او نظیر مصری ها در زمینه تملک اراضی در داخل مصر رفتار شود و این امر با صدور دستور رئیس جمهور بعد از موافقت هیئت وزیران صورت می گیرد.

در همین حال، شماری از فعالان مدنی به سرعت به انتقاد از این اقدام پراختند. این درحالی است که هنوز تبعات تصمیم اخیر السیسی برای تحویل مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان در ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    1 0
    زیاد با مصریها ور نرویم بهتر است، روابط دیرینه را باید زنده و پویا نگهداریم عربستان بسیار میل دارد این روابط را مخدوش نماید. از سوی دیگر باید به این مسئله هم توجه نمود که حاکمان مصر هالو نیستند و قطعا" در قبال این کارها امتیازهای کلانی دریافت مینمایند. جریان سیاسی خطرناکی در کشور احمقانه یا خائنانه چنان عمل مینماید که آرزوی دشمنان ما است علیه منافع ملی دهن کجی مرسی را در تهران فراموش نمودید.