معاون سازمان حفاظت محیط زیست: رفاه اجتماعی ساکنان اطراف تالاب ها به حفاظت محیط زیست بستگی دارد

چهارمین نشست مدیریت مشارکت مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در شهر رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد علی کیخا، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم که با حضور نمایندگانی از کشورهای مالزی، عمان، لبنان، ازبکستان، جایکا و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) برگزار شد، با تاکید بر اهمیت شهر رامسر گفت: پیمان صلح جنگ جهانی دوم و کنوانسیون رامسر در خصوص تالاب ها در این شهر امضا شد.

او گفت: همه افرادی که به صلح و محیط زیست علاقه مندند باید تلاش کنند تا پرچم رامسر بالاتر افراشته شود. بر این اساس نگاه ما در مرکز منطقه ای رامسر متفاوت تر از گذشته است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مرکز منطقه ای رامسر باید مستقل باشد تا بتواند در راستای صلح و محیط زیست نقش خود را درست گفت: این مرکز باید به صورت منطقه ای مدیریت شود و به صورت منطقه ای نیز عمل کند.

او گفت: سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است مسایل مربوط به محیط زیست مرز نمی شناسد و علاقه مندیم مسایل صلح و محیط زیست را خارج از مرزهای جغرافیایی جستجو کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخورد ما از سال گذشته در این مرکز در همین راستا شکل گرفته است و درخواست من از همه اعضا این است که با کمک یکدیگر بتوانیم در همین راستا برنامه ریزی کنیم.

او گفت: رفاه اجتماعی ساکنان اطراف تالاب ها به حفاظت از محیط زیست بستگی دارد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که تالاب ها جزو مهمی از اکوسیستم ها هستند، گفت: سلامت تالاب ها یعنی سلامت مردم و همه کشورهای عضو مرکز منطقه ای رامسر باید تلاش کنند تا در این راستا بتوانیم نقشه راه مرکز منطقه ای رامسر به درستی تدوین و اجرایی شود.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =