ایسنا نوشت:

رییس اداره محیط زیست دامغان در خصوص شکار آهو از طریق موتورسیکلت‌های پرقدرت گفت: شکارچیانی که از این طریق به شکار آهو می‌پردازند دو- سه نفر بیشتر نیستند و با مجاب کردن و جذب آنها به محیط زیست می‌توان مانع از انقراض آهو در دشت‌های دامغان شد.

فرامرز اسفندیاری گفت: ما در طول چندماه اخیر این کار را آغاز کردیم و با ارتباط و گفت‌وگو با شکارچیان خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

او با بیان این‌که این موتورهای پرسرعت به صورت قاچاق وارد می‌شوند، یادآور شد: دستگیری این شکارچیان در عرصه بسیار سخت است، چرا که این موتورها سرعت بسیار بالایی دارند و در صورت رویت نیز به سهولت از دست محیط بانان می‌گریزند.

او با اشاره به غنای حیات وحش در زیستگاه‌های این شهرستان گفت: آهو از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این شهرستان است که متاسفانه به دلیل همین شکارهای بی‌رویه در معرض خطر انقراض قرار دارد.

رییس اداره محیط زیست دامغان گفت: این شهرستان مهم‌ترین و بهترین زیستگاه برای آهو است، اما متاسفانه خشکسالی‌های پی در پی اثرات منفی در ازدیاد جمعیت آن داشته است.

اسفندیاری گفت: این اداره در راستای حفظ این گونه اقدامات مهمی را انجام داده است؛ که نصب تلمبه بادی جهت استحصال آب، ایجاد آبشخورها، تهیه علوفه و... از جمله این اقدامات است که در راستای مبارزه با اثرات خشکسالی و بهبود وضعیت زندگی حیات وحش در زیستگاه های دامغان صورت گرفته است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    41 2
    بهترین کار اینه که موتور و سرنشین رو با تیر بزنین
  • بی نام US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    27 2
    من اگر مسئول محیط زیست آنجا بودم تک تیر انداز میگذاشتم تا شکارچیان را بزنند باهرچیزی نمیشه مماشات کرد.دوست من سوئد یک گنجشک را باسنگ زده بود ولش نمیکردند اینقدر اذیتش کردن به گریه افتاده بود
  • شهرام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    18 1
    خیلی باحال بود از این به بعد شتر دشت بان پنبه می شود عزیزم گرگ چوپان گوسفند کردن چه فایده ای دارد؟ اون اهوها باید ازمسئولین فرار کنن چون خیلی به فکرشون هستن.
  • فری IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    15 13
    وقتی برای ماشین سواری جا نباشه ، واسه موتور سواری حتی مجوز نباشه ، میشه لایی بازی تو بزرگراه ، میشه تپه نوردی و شکار و... چرا گردن مردم میندازین سو مدیریت رو ؟ آمریکا و اروپا هیچی ، حتی دبی و قطر و امارات هم اینارو میدونن و فهمیدن...
  • فرشاد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    22 4
    این چه تیتری است که می زنید؟ خلاقیت نیست که. بی اخلاقی، بی وجدانی، خود خواهی است. خبر آنلاین لطفا یک فکری به حال تیترات بکن.
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    1 4
    عشاير غيور خخخخخخخخخخخ