بررسی لایحه جرم سیاسی به سال ۹۴ موکول شد

ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه جرم سیاسی در این کمیسیون به تصویب رسیده است، گفت: بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس به سال آینده موکول شد.

محمدعلی اسفنانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که در روزهای آخر سال قرار داریم، بررسی لایحه جرم سیاسی به سال 94 موکول خواهد شد.

اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ماه گذشته در گفت وگو با ایرنا از تصویب این لایحه در این کمیسیون و در نوبت رسیدگی قرار داشتن در صحن علنی مجلس خبر داده بود که با وجود بررسی لایحه بودجه و در نوبت عادی بودن لایحه جرم سیاسی، هنوز کار بررسی و رسیدگی آن در صحن علنی مجلس آغاز نشده است.

اسفنانی همچنین در مورد لایحه پلیس قضایی گفت: لایحه پلیس قضایی اخیرا اعلام وصول شده است ولی هنوز برای رسیدگی به این لایحه به نتیجه ای نرسیدیم.

لایحه حمایت از حقوق کودکان لایحه ای دیگر بود که نماینده مردم فریدون شهر و نجف آباد در این گفت وگو به آن اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات جدی در کمیته حقوق خصوصی در این لایحه ایجاد شده و برای تصویب به کمیسیون حقوقی قضایی ارجاع شده است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا بحث ازدواج با فرزندخوانده در قانون حمایت از خانواده به همان صورت قبل است، گفت: ابتدا نسبت به ماده 27 قانون حمایت از خانواده که همان ازدواج با فرزندخوانده است، بحث اصلاح قانون مطرح بود که با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.

وی ادامه داد: این قانون فعلا به همان صورت مصوب اجرایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران درزمینه ممانعت ازدواج سرپرست با فرزندخوانده و جلوگیری از اقدام عملی آن گفت: ازدواج در این خصوص به عهده دادگاه است چون یک سری مسایل و بحث های فقهی مطرح شده، ما نمی توانیم به مبنای فقهی وارد شویم و آن را نفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما ازدواج سرپرست با فرزندخوانده ای است که به سن ازدواج رسیده که این امر بر عهده دادگاه بوده و آنها باید تصمیم بگیرند، حقوقدانان و ما قبول داریم که در قانون باید مقداری دقت های بیشتری صورت گیرد و در قانون ملاحظاتی را در این زمینه شاهد باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =