تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان بروجرد

در مراسمی با حضور رئیس اداره فرهنگی هنری و مسئول دبیرخانه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان آموزش و پرورش لرستان از برگزیدگان سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی شهرستان بروجرد تجلیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عنایت صادقی رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان در این جلسه گفت: اشاعه، ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی در بین دانش آموزان و شناسائی و شکوفائی استعدادهای آنان از اهداف اصلی و محوری برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری یکی از جذاب ترین فعالیت ها در سطح مدارس است؛ ایجاد رقابت سالم، غنی سازی اوقات فراغت، تبادل تجربیات و ایجاد روحیه تعاون، مشارکت و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس عنوان کرد.

صادقی تاکید کرد: فعالیت های هنری وسیله ارتباط فکر و بیان است بنابراین از طریق آن می توان ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کرده و آن را برای تربیت عقلانی، عاطفی و اجتماعی افراد بکار برد. وی تصریح کرد : هنر در پیشبرد فعالیت های پرورشی مدارس و دست یابی به اهداف تربیتی ،فرآیند خلاقیت هنری شخصیت را پرورش داده و آنچه را به زبان نمی آید، بیان می کند،زیرا هنر وسیله بیان خویشتن است و به عنوان صمیمانه ترین زبان احساسات محسوب می شود.

وی در ادامه افزود : زبان هنر، اصیل ترین خالص ترین و رساترین زبانهاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق داد،بنابراین به اقتضای وسعت و جنبه های متفاوت هنر باید از آن بحث و گفتگو شود تا ارزش واقعی آن آشکار گردد.

در ادامه از برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =