بازدید مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از چند واحد صنعتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای کاربست ملی مطالعه شیوع شناسی پیشگیری از اعتیاد(طرح کاج) از چند واحد تولیدی صنعتی استان بازدید نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این بازدید گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکیدات معظم له در خصوص فراهم سازی بسترهای سلامت اجتماعی در جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح کاربست مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید با عنوان اجرایی، طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد در جامعه کار و تولید(طرح کاج) را در دستور کار خود قرار داد.

یاوری گفت: با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال 95 اقدام به طراحی و استقرار طرح ملی پیشگیری مصرف مواد مخدر(طرح کاج) با رویکرد سبک زندگی سالم در محل های کاری 50 تا 500 نفر نموده است. این طرح شامل 3 بسته خدمتی مجموعه آموزش سبک زندگی سالم- ارزیابی وضعیت سبک زندگی کارگران و رتبه بندی کارفرمایان سلامت محور می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: این مجموعه آموزشی حاوی 10 بسته آموزشی کارگاهی برای گروه های هدف کارکنان و کارگران در محیط های کاری طراحی شده است و حاوی فیلم آموزشی- راهنمای مربی- دفترک فراگیران- کاربرگ خود ارزیابی- کارگروهی و قالب های ارزشیابی کارگاهی است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت کارگران ارتقای سطح سلامت در جامعه است افزود: کارگران نیروهای مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است تامین سلامت آنها ضرورت دو چندان پیدا می کند.

یاوری ادامه داد: شیوع بیماریهای جسمی، اختلالات روانی و آسیبهای اجتماعی در دهه حاضر ایجاب می کند برای پیشگیری، درمان و بازتوانی اقدامات بروزتر و جامع تر انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: کل مجموعه آموزش کارگاهی سبک زندگی سالم ویژه جامعه کار و تولید در قالب 5 محور با عنوان 1-سلامت و زندگی_ ایمنی در زندگی2- تغذیه سالم_ فعالیت جسمانی3- دوری جستن از مصرف مواد(الکل، سیگار و قلیان)4- سلامت روان سلامت معنوی 5- سلامت اجتماعی، مولفه های اجتماعی سلامت است که در قالب لوح فشرده در اختیار مسئولین ایمنی و بهداشتیاران واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفته که در این طرح بعنوان بهبان تلقی می شوند.

ایشان افزودند: با همکار و برنامه ریزی معاونت اجتماعی فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه کارگاههای آموزشی در خصوص تشریح 5 محور طرح مذکور برگزار گردیده و بهبانان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که در محل های کاری 50 تا 500 نفر فعالیت دارند این محورها را به کارکنان واحدها آموزش خواهند داد.

امین الله سلیمانی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این بازدید گفت: در راستای اطلاع رسانی و اقدامات انجام شده در سطح واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی که توسط بهبانان انجام شده تا پیش از پایان سال توسط کارشناسان این اداره کل ارزیابی صورت خواهد گرفت و از بهبانان فعال در عرصه اطلاع رسانی و آموزش طرح ملی کاربست شیوع شناسی پیشگیری از اعتیاد(طرح کاج) معرفی و تقدیر بعمل خواهد آمد.

گفتنی است: مدیرکل و معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از واحد های صنعتی مهرکام، تولید کننده قطعات تزیقی خودرو، صنایع سیمان غرب و شرکت ایثار تولید کننده قطعات بتنی در راستای طرح شیوع شناسی پیشگیری از اعتیاد(طرح کاج) بازدید بعمل آوردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =